اقتصادی

۲ خبر رئیس کل بانک مرکزی از ثبت و پاس کردن چک

کد خبر : 43170

رئیس کل بانک مرکزی از امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز بانک‌ها و پاس کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، قانون جدید چک که از ابتدای امسال لازم‌الاجرا شد، ثبت و صدور چک را ملزم به ثبت در سامانه صیاد و نقل و ‌انتقال چک را از طریق پشت‌نویسی ممنوع کرد.

بانک مرکزی نیز در راستای پیاده‌سازی این قانون، روش‌های متنوعی را برای ثبت، تأیید و استعلام چک‌های صادر شده تدارک دید که شامل روش‌های حضوری و غیرحضوری می‌شوند.

روش‌های کاملاً غیرحضوری که همزمان با شروع توزیع چک‌های صیادی جدید عملیاتی شده‌اند شامل ارائه خدمات ثبت، تأیید و استعلام چک به وسیله برنامک‌های مبتنی بر تلفن همراه است اما از آن جایی که امکان ثبت و صدور چک در سامانه صیاد به صورت اینترنتی برای همه مقدور نیست، یک سری برنامه‌ریزی‌ها چون فعال سازی خودپردازها و ارسال پیامک برای ثبت و انتقال نیز لازم است.

در این زمینه دیروز علی صالح آبادی ، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز از آذرماه به تدریج آغاز می‌شود و تا پایان سال همه بانک‌ها باید این امکان را برای مشتریان فراهم کنند.وی خبر دیگری نیز داده و گفته است: در صورتی که در زمان وصول چک‌ها موجودی حساب در بانک مدنظر کفایت مبلغ چک را ندهد و آن فرد در حساب خود در بانکی دیگر موجودی داشته باشد، باید امکان برداشت از آن حساب فراهم شود. در این خصوص هم اینک ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده‌اند و از دی ماه امکان پاس کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف فراهم می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن