اجتماعی

از سوی علی کهنمویی رئیس دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام و به نمایندگی از اساتيد، حقوقدانان و وکلاي دادگستري انجام شد:

حاج غلامعلی صادقی به عنوان قاضی نمونه حقوق بشر جهان اسلام در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

کد خبر : 51451

از اندیشه هایی که در فضای حقوق بتوانند رونق تولید را رقم بزنند استقبال می کنیم.

رئیس دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام، قاضی منتخب و نمونه حقوق بشری جهان اسلام در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه جهانی الحرا، علی کهنمویی با بیان این که طبق نظر سنجی از اساتید، حقوقدانان و وکلای دادگستری فعال در جهان اسلام و بررسی سوابق فعالان حقوقی، حاج غلامعلی صادقی به عنوان تنها گزینه شایسته و واجد شرایط انتخاب گردید، افزود: ایشان به واسطه کسب سال ها تجربه در مسند قضا، روحیه گمنامی و حق طلبی، به عنوان یک چهره مردمی و عدالت طلب در جامعه ایران و جهان اسلام زبانزد خاص و عام هستند.

پدر حقوق بشر جهان اسلام با بیان این ما در جهانی زندگی می کنیم که به شدت در آن اخلاق و جمع گرایی مغفول مانده و در این جهان فردگرا چیزی جز تضاد منافع و روابط بین فردی و سودمحور پیدا نخواهیم کرد، ادامه داد: جامعه ای خویش فرما و خودگرا نمی تواند اساس یک جامعه مبتنی بر عشق، محبت، ایثار، فداکاری، و برادری را شکل دهد و امروزه این کاستی ها در برخی جوامع کاملا احساس می شود و بحران هویت و اخلاق در آنجا وجود دارد.

کهنمویی تاکید کرد: ایمان و تقوا به عنوان مهمترین آموزه های دینی که انسان را توصیه به پاکی و سفیدی می کند کارآمدترین ابزار اصلاح جامعه محسوب می شوند.

مدیر شبکه خبری بین المللی وحدت ادامه داد: دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام و کمیته های حقوقی زیر مجموعه های آن بالاترین دستاورد خود را تولید فکر و اندیشه های نو در حوزه حقوق می داند و از افکار و اندیشه هایی که در فضای حقوق بتوانند رونق تولید را رقم بزنند حمایت می کند.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل نهادهای مدنی اخلاق مدار و غایت گرا و معرفی چهره های عدالت طلبی همچون قاضی صادقی می تواند بستر مناسبی برای رفع نواقص و کاستیهای حقوق بشری در جهان اسلام و همچنین زمینه ساز جهانی به دور از آفت های اجتماعی، ناعدالتی و مخاطره آمیز گردد.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام و رئیس دادگاه غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام

رونوشت‌:

۱ ::جناب پروفسور شفیعی قائم مقام سازمان و معاونت امور سران و بزرگان جهان اسلام

۲ :: جناب «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی جهت استحضار و تقدیر شایسته از جناب صادقی

۳::حضرت شیخ احمد الطیب ریاست الازهر مصر و معاون افتخاری صیانت از وحدت سازمان حقوق بش امت واحده جهان اسلام ۴ ::دکتر رضا صادقی دادستان کل (حقوق بشر ) دادگاه غیر دولتی حقوق بشر امت واحده جهان اسلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن