زندگی

کرونا و مراقبت از جواهرات! / ویژه بانوان

کد خبر : 33598

ویروس کرونا تا ۹ روز بر سطح اجسام باقی می‌ماند و همین موضوع می‌تواند طلا و جواهر شما را در معرض آلودگی قرار دهد

صبح مشهد– ویروس کرونا اهمیت پاک سازی دست‌ها و وسایل شخصی از طریق شستن و تمیز کردن را به منظور محافظت از خود در برابر خطر این ویروس برجسته کرده است، اما حال که تحقیقات نشان می‌دهد این ویروس می‌تواند تا ۹ روز روی فلز یا شیشه زندگی کند، آیا تا به حال به جواهرات خود فکر کرده اید؟ چه آلودگی و باکتری‌های دیگری ممکن است روی آن‌ها وجود داشته باشد؟
طبق یافته‌های پایگاه «میرور»، جواهرات شما فقط طی یک هفته استفاده می‌تواند تعداد زیادی میکروب تا ۴۲۸ برابر میکروب‌های کاسه توالت را به خود جذب کند. به عنوان بخشی از این آزمایش، متخصصان یک حلقه، ساعت و یک لنگه گوشواره را که به مدت یک هفته استفاده شده ، بررسی کردند و دریافتند هر هفته حدود ۲۱ هزار نوع باکتری روی جواهرات ظاهر می‌شود که باعث مسمومیت غذایی و همچنین کلنی‌های باکتریایی عامل برفک می‌شود.

کدام جواهر بیشترین باکتری را دارد؟
انگشتر تنها در یک هفته استفاده بیشتر انواع باکتری‌ها را به خود جذب کرده و پنج نوع باکتری در این قطعه یافت شد. در مجموع ۵۰۴ کلنی باکتری، یک کلنی قارچ و یک کلنی کپک سیاه روی حلقه پیدا شد. ساعت دومین قطعه جواهرات از نظر آلودگی بود که چهار نوع باکتری در آن یافت شد. ۴۸۵ کلنی باکتری نیز در گوشواره‌ها کشف شد.

مراحل تمیز کردن جواهرات
کارشناسان طلا و جواهر یک فرایند ساده چهار مرحله‌ای را برای تمیز کردن محتویات جعبه جواهرات شما توصیه می‌کنند که به شرح زیر است:
مرحله ۱
برای شروع، چند قطره مایع شوینده را با آب گرم در ظرف پلاستیکی بزرگی که برای مسواک زدن مناسب باشد، مخلوط و جواهرات را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول خیس کنید.

مرحله ۲
مسواک خود را بردارید، آن را در محلول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که برس مسواک مرطوب شده است، سپس برس را به آرامی به اطراف جواهرات بمالید و مطمئن شوید که به تمام زاویه‌های آن رسیده است، سپس آن را با آب سرد بشویید و به نحوی تمیز کنید که ذره‌ای کف و بقایای شوینده باقی نماند.

مرحله ۳
بعد از این که آن را خوب شست‌وشو دادید، از پارچه نرم و خشک برای صیقل دادن جواهرات خود استفاده کنید و اگر احساس کردید هنوز کثیف است، یک محلول تمیز کننده جدید آماده و از یک پارچه جدید آغشته به محلول برای صیقل دادن هر قسمت از جواهرات استفاده کنید، این فرایند باید مرتب تکرار شود.

مرحله ۴
در آخرین مرحله آب را بجوشانید و با استفاده از یک موچین، جواهرات خود را با احتیاط و در فاصله‌ای ایمن از فواره آب که به نقطه جوش رسیده نگه دارید تا با رسیدن بخار به قطعه جواهر باکتری‌های سطح آن از بین برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن