اجتماعیزندگی

مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی؛ نفس کشیدن مرزبانان در مرز هم عبادت است

کد خبر : 19509

مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: نفس کشیدن مرزبانان در مرز هم عبادت است
به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ” مظفری ” مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی در جمع کارکنان مرزبانی استان اظهار کردند : در آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار علیه السلام در رابطه با مرزبانی مضامین خوب و ارزشمندی داریم که خدمت کردن در مرز ها و مرزداری در اسلام را در چند مورد تایید و تمجید قرار دادند.
وی در ادامه با تاکید بر اقدامات ارزشمند مرزبانان گفت: یکی اعمال مقدس و مکان هایی که انسان بخواهد کار مخلص لله انجام دهد مرزبانی است بطوریکه مرزبان اگر نفس می کشد و نگهبانی می دهد اگر فعالیت های دیگری انجام می دهد و شب و روزش را در مرز سپری می کند تمام ایامش عبادت است مثل نماز خواندن و روزه گرفتن مضمون این روایت این است که مرزبانان نماز خواندنشان، خوابیدنشان غذا خوردنشان و کارهای ستادی و … که انجام می دهند همه برای رضای خدا و از ثواب و اجر اخروی برخوردار خواهد بود. لذا شما مرزبانان از تک تک لحظات حضورتان در مرز ها لذت ببرید .
وی در ادامه افزود: آمار شهدای خود مبین این موضوع است که با اعتقاد قلبی و نیت خدمت برای رضای خدا رفته اند و از اجر و ثواب ان نیز بهره مند و به بهترین درجه یعنی شهادت رسیده اند ،خاطر نشان کرد: البته بنده معتقدم که این جوانان بسیار ارزشمند هستند و باید شرایط را طوری فراهم کنیم که ان شا الله بعد از دویست سال به درجه رفیع شهادت نائل گردند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ” مظفری ” در ادامه خاطر نشان کرد : در یکی از آیات آمده است اگر کسی در مرزبانی جهاد کند ارزش آن با جهاد های دیگر فرق دارد و از ثواب و جایگاه ویژه ای برخوردار است ، لذا این باعث سربلندی است که مرزبانان ما خون بدهند ولی ذره ای از خاک کشورشان را ندهند، این واقعا باعث افتخار است.
مدیر کل دادگستری استان خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود به سخن پیامبر (ص) اشاره نمود که فرموده اند کسی که یک شب در مرز و کشور اسلامی نگهبانی دهد مثل این است که یک سال تمام روزها را روزه و شب ها را تا صبح نماز خوانده باشد.
وی در ادامه اظهار داشتند : با توجه به شرایط کشورهای اطرافمان و حتی برخی کشور ها دیگر در دنیا الحمدالله ما امن ترین کشور در دنیا را داریم و به ان افتخار می کنیم در داخل کشور با وجود این همه مشکلات با وجود وضعیت اقتصادی که داریم ولی باز هم وضعیت آرامی را در کشور شاهد هستیم و این به برکت امنیت حال حاضر ایران است و این را مردم درست درک کرده اند.

دکتر « مظفری » در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ما بایستی در حوزه مرز و مرزبانی انقدر اقتدار و برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم که مرزبانان با خیال راحت در حراست و حفاظت از مرزها تلاش کنند و این مقدمات بایستی توسط مسئولین دولتی و کشوری فراهم گردد که انشالله امیدواریم این شرایط هر چه زود تر فراهم شود

مدیر کل دادگستری استان در ادامه دیدار با مرزبانان استان خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی همه از دستگاه قضایی انتظار حل مشکلات را دارند و قوه قضائیه باید بار بی مسئولیتی سایر مدیران را نیز به دوش بکشد.
مرزبانان جغرافیایی کشور با تمام مشکلات، به درستی به وظیفه خود عمل کرده اند اما متاسفانه مرزبانان اقتصادی وفرهنگی ما در انجام وظیفه قصور کرده وباید به مردم پاسخگو باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن