استانی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تشریح کرد:

افزون بر ۱۸ تن مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شد / “با هم برای امنیت و سلامت” شعار هفته ناجا

کد خبر : 33580

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۱۸ هزار و ٧٠٠ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ١٢ درصد بیشتر است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سردار محمدکاظم تقوی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: ظرف همین مدت ٢٢ باند سوداگران مرگ از سوی ماموران انتظامی در قالب رشته عملیات مختلف مورد ضربه واقع و منهدم شده‌اند.

وی در ادامه تشریح فعالیتهای انتظامی در خراسان رضوی پیرامون مواد مخدر و اعتیاد، به وجود ١۶ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مراکز نگهداری معتادان متجاهر همزمان با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تعطیل شده بودند اما اخیرا به همت مسوولان با همکاری شهرداری و شورای شهر مشهد پذیرش معتادان متجاهر از سرگرفته شده و تاکنون هزار و ٩٠٠ نفر از این افراد جمع‌آوری و برای نگهداری به مراکز ماده ١۶ تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه به مرگ ١٠ معتاد متجاهر بخاطر سانحه رانندگی در مسیرهای بزرگراهی و خیابانهای اصلی مشهد ظرف همین مدت اشاره و بیان کرد: میزان و شدت برخورد با معتادان متجاهر رضایتبخش نیست اما امیدواریم با افزایش گنجایش مراکز پذیرش این افراد هرچه زودتر مشکل حل شود.

کشف سلاح، افراد خارجی و فاقد هویت

وی در ادامه گفتگو با خبرنگاران همچنین گفت: کشف سلاح و مهمات غیرقانونی از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی افزایش ٢٠ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

سردار تقوی افزود: فعالیت پلیس در امر برخورد با هنجارشکنان اجتماعی در سطح جامعه نیز امسال در خراسان رضوی ۲۲ درصد بیشتر از همین مدت ظرف پارسال بوده است.

وی ادامه داد: در موضوع برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز هم ماموران انتظامی در خراسان رضوی ظرف همین مدت افزایش دو و نیم برابری را در دستگیری آنها ثبت کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین مقابله پلیس را با “افراد فاقد هویت” نیازمند سیاست کشوری دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١١ هزار ٧٩٢ نفر اتباع غیرمجاز در سطح کلانشهر مشهد دستگیر شده‌اند.

نزاع، سرقت، قتل و جرائم سایبری

وی در ادامه این نشست خبری به پدیده شوم مشروبات الکلی به عنوان تهدید سلامت جامعه اشاره و بیان کرد: امسال تاکنون در این حوزه کشفیات پلیس در خراسان رضوی ٢٧ درصد بیشتر از پارسال شده است.

سردار تقوی به وضعیت نزاع در خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: نزاع فردی ظرف این مدت در استان ١٣درصد افزایش یافته اما نزاعهای دسته جمعی کاهش ١٠ درصدی داشته است.

وی افزود: وقوع قتل در استان نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به افزایش هفت درصدی وقوع سرقت این استان اشاره و بیان کرد: در حوزه کشفیات سرقت نیز امسال تاکنون افزایش پنج درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در خراسان رضوی ثبت شده است.

وی ادامه داد: سرقت خودرو در سال جاری ١٧ درصد افزایش داشته و مردم و خودروسازان باید موارد ایمنی خودروها را جدی‌تر بگیرند.

سردار تقوی در خصوص برگزاری تجمع و فراخوان ها در استان نیز گفت: به خاطر حرکت دوسویه مردم و مسوولان، دشمن در سال جاری در برگزاری فراخوانها موفقیتی نداشت.

وی افزود: در حوزه جرایم فضای مجازی نیز امسال شاهد کاهش جرایم در این استان بوده‌ایم و در حوزه دستگیری مجرمان این حوزه افزایش ۵٠ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داریم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی آمار تصادفات استان در سال جاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش٣٣ درصدی فوت شدگان براثر سوانح رانندگی جاده‌ای و کاهش ۶ درصدی افراد فوت شده در تصادفات شهری هستیم.

وی در خصوص رژه برخی موتورسواران در سطح شهر نیز گفت: در یک ماه گذشته گزارش‌هایی مبنی بر حرکت همزمان تعدادی موتورسوار در سطح شهر در روزهای جمعه با موتورهای سنگین دریافت شد که دارای قدرت مانور بسیار هستند و برخورد با آنها ممکن است برای آنان مخاطراتی داشته ‌باشد.

سردار تقوی افزود: از این رو تعدادی نیروی پلیس با موتور سنگین روزهای تعطیل در سطح شهر فعال هستند و در صورت مشاهده اینگونه رژه‌ها با آنها برخورد می‌شود.

تمهیدات روزهای پایانی ماه صفر

وی ادامه داد: پلیس براساس ضوابط ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در خدمت مردم خواهد بود و امیدواریم مردم طی روزهای پایانی ماه صفر از سفر به استان پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در طول مسیرهای استان نیز پلیس راه و نیروی انتظامی در آماده باش هستند و تلاش می‌شود مراسم عزاداری مبتنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و در فضای امن برگزار شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حرکت زائران پیاده به مشهد گزارش نشده است افزود: محدودیتهای ترافیکی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نیز اجرا خواهد شد.

برنامه های هفته ناجا

سردار تقوی همچنین به تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی با شعار “با هم برای امنیت و سلامت” پرداخت و ادامه داد: برنامه های متنوعی در هفته ناجا در نظر گرفته شده که دیدار با مسوولان استانی، ائمه جمعه و جماعات، قدردانی از زحمات فعالان عرصه سلامت، تکریم خانواده شهدا، اجرای مراسم صبحگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراسم اعطای سردوشی دانش‌آموختگان ناجا از جمله این برنامه‌هاست.

وی گفت: افتتاح ١۴ پروژه عمرانی، ارائه خدمات و افتتاح سه مرکز فرماندهی انتظامی در شهرستان‌های زیرخان، ششتمد و کوهسرخ با توجه به ارتقای این بخشها به شهرستان و اسقرار اولین پلیس گمرک در دوغارون توسط پلیس امنیت اقتصادی از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در این استان است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: ترویج فرهنگ قانون گرایی، ضدعفونی اماکن، دیدار با اساتید دانشگاهی، برگزاری محافل قرآنی و انس با قرآن، اجرای طرح کمک مومنانه، برنامه های رزمی و ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی، ترویج قانونمداری، حفظ فضای معنوی و استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی و ارائه طرح‌های مردم یاری بویژه در زمینه مبارزه با کرونا در مناطق محروم از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: قدردانی از خادمان سلامت، تجلیل از مقام شهید شکری تنها شهید سلامت ناجا در مشهد، جذب نیروهای متعهد و واجدشرایط و ارائه تخفیف ۵۰ درصدی هزینه توقفگاه برای موتورهایی که بیشتر از یکسال در توقفگاه‌ها توقیف هستند از دیگر برنامه های هفته ناجاست، همچنین در این هفته از سامانه پیامکی ویژه استفاده ناشنوایان از خدمات پلیس رونمایی می‌شود.

سردار تقوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٢ میلیون و ۵۵۵ هزار تماس با افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال با مرکز فرویتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده و در انجام ماموریت‌ها، افزایش پنج درصدی داشته‌ایم، تماسهای غیرقابل رسیدگی نیز ۶۵ درصد کاهش داشته که موفقیت خوبی در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی است.

از ٢٧ مهر تا دوم آبان ماه هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن