شهری

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد:

مشهدالرضا سیاه پوش عزای معصومین(ع)، در روزهای پایانی ماه صفر

کد خبر : 33509

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد از سیاه پوش شدن شهر در دهه پایانی ماه صفر و برنامه‌ریزی جهت خدمت رسانی بیشتر به زائران و مجاوران حرم رضوی در این ایام و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر، مشهدالرضا میعادگاه عاشقان و دلدادگانی بود که از هر نقطه ایران و جهان برای عرض ارادت و تسلیت به محضر مبارک امام مهربانی ها به مشهد مشرف می شدند که در این میان حجم زیادی از زائران با پای پیاده و از مسیرهای طولانی خود را به مشهدالرضا می‌رساندند؛ به همین منظور شهرداری مشهد با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و نهادهای مردمی با ارائه خدمات ویژه و استقرار موکب های مختلف در مسیرهای ورودی مشهد، مقدمات استقبال از زائران را فراهم می آورد.

وی افزود: اما شیوع ویروس کرونا از سال گذشته و ممنوعیت ورود زائران پیاده به مشهد الرضا در ایام پایانی ماه صفر امسال، باعث شد تا بخش قابل توجهی از خدمات شهرداری به زائران مشرف شده به مشهد کاهش پیدا کند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام با رویکرد متفاوتی انجام خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام پایانی ماه صفر، ۶۳ میلیون مترمربع از معابر شهر و با اولویت خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت مداوم تنظیم و شستشو می‌شوند و نقاط حساس نیز به صورت مرتب ضدعفونی خواهند شد.

وی افزود: ۵۶۰۰ نیروی پاکبان برای نظافت عمومی شهر و رعایت مسائل بهداشتی به صورت کاملا آماده باش هستند و ظرفیت خودروهای جمع‌آوری پسماند در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی با افزایش ۸ دستگاه خودروی حمل پسماند در این محدوده ارتقا می‌یابد و به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران و مجاوران ۲۴۶ چشمه سرویس بهداشتی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی جانمایی شده و بیش از ۲۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی دیگر در سطح شهر آماده‌سازی و به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.

معاون شهردار مشهد با اشاره به استقرار ۳۲۰ جایگاه مناسبتی به جهت نصب اطلاعیه های مراسم های عزاداری در سطح شهر گفت: امسال ۵ المان ویژه هشت ضلعی در تقاطع های مهم سطح شهر جانمایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶ اکیپ گشت و آلاینده های زیست محیطی به صورت فعال در سطح شهر حضور خواهند داشت.

یعقوبی در خصوص تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل شهری نیز افزود: کاهش سر فاصله‌ی زمانی دو الی پنج دقیقه ای خط یک قطار شهری در روز شهادت امام رضا(ع)، افزایش یک ساعتی زمان سرویس دهی خط یک و دو قطار شهری در شب رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع)، افزایش دو ساعتی زمان سرویس دهی خط یک و دو قطار شهری در روز رحلت پیامبر(ص) و شب شهادت امام رضا(ع)، کاهش سر فاصله زمانی دو دقیقه ای خط ۲ در شب و روز شهادت امام رضا(ع) و سیاه پوش شدن کلیه ایستگاههای قطار شهری بخشی از اقدامات این حوزه است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در خصوص ارائه خدمات ویژه سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مشهد نیز افزود: در روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا(ع) کلیه خطوط اتوبوسرانی منتهی به حرم مطهر تقویت می‌شوند و ۴۵۰ دستگاه تاکسی در رینگ پیرامونی حرم، ۶۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط منتهی به حرم و ۱۴۵۰ دستگاه تاکسی بیسیم در سطح شهر مشغول خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی خواهند بود.

وی ادامه داد: در این ایام ۲۸۰۰ پارکینگ غیر حاشیه ای در هسته مرکزی شهر آماده ارائه خدمت هستند و پارکینگ های هسته مرکزی شهر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

یعقوبی افزود: عملیات حفاری طرح‌های توسعه‌ای به جز اتفاقات خاص در این ایام، در معابر منتهی به حرم مطهر و هسته مرکزی شهر ممنوع بوده و با برنامه‌ریزی و نظارت کامل، ایمن‌سازی، ساماندهی و محدود سازی کارگاههای عمرانی ادامه دار در سطح شهر صورت می‌گیرد.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در ایام پایانی ماه صفر مشهدالرضا به صورت ویژه با اکران بیش از ده هزار متر مربع اکران های محیطی، ۳۰۰۰ آویز ستونی، ۲۰۰۰ عدد پرچم بیرقی بی آر تی در مناطق ثامن،۱،۳،۴،۸،۹،۱۱ ، ۵۰۰ عدد پرده عرضی پیاده رویی، ۲۰۰۰ پرده مشکی سردری با طرح اجرک ا… در معابر حرم مطهر، ۹ سازه شمسه پارچه ای، ۴۰ هزار متر ریسه های پارچه ای مشکی در سطح شهر و… سیاه پوش می‌شود و با استفاده از ۴۲ پروژکتور گرافیکی نورپردازی شبانه در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از ۸۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز به صورت ۲۴ ساعته پذیرای پیام های شهروندان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن