اخبار مهم

رابطه کثیف زن جوان با سه مرد مشهدی/ نازی گرگه به هیچ کس رحم نداشت

کد خبر : 33301

۳ دزد خشن که طلاهای زنان سالخورده مشهدی را به سرقت می بردند دستگیر شدند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا گردانندگان باند ‌۳نفری دزدی‌های خشن در مشهد به دام پلیس افتادند و مشخص شد یک زن معروف به نازی گرگه رییس باند است.
از ترس زبانش بند آمده بود. مأموران پلیس زمانی وارد خانه پیرزن شدند که چند همسایه با شنیدن فریادهای او از قبل به خانه‌اش آمده بودند. زن سال‌خورده که دچار شوک شده بود در اظهارات اولیه‌اش به صورت دست‌و‌پا شکسته مدعی شد که افرادی ناشناس وارد خانه‌اش شده و با تهدید النگوهایش را سرقت کرده‌اند.

به گزارش رکنا ، یکی از همسایگان که در خانه این زن سال‌خورده حضور داشت به افسر گشتی پلیس گفت که صدای فریاد «کمک… کمک…» زن سال‌خورده را شنیده و به سراغ او آمده است. طبق ادعای زن همسایه زمان ورود، درِ خانه پیرزن باز بوده و او در حالی که زبانش از ترس لکنت داشته وسط آشپزخانه افتاده بوده است.

روز بعد از این سرقت خشن، زن سال‌خورده که کمی آرام‌تر شده بود به کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مشهد رفت و پس از مراجعه به افسر دایره تجسس کلانتری ماجرای شب گذشته را این‌گونه شرح داد که زنی جوان درِ خانه‌اش را زده و از او طلب مقداری آب آشامیدنی کرده است. شاکی درِ خانه را نیمه‌باز می‌گذارد و وارد آشپزخانه می‌شود تا ظرف زن جوان را آب کند و تحویلش بدهد.

سرقت سریالی طلا از زنان سالخورده مشهدی
در این میان ناگهان ۲ مرد ناشناس وارد خانه او می‌شوند و نقشه شوم خود را با همدستی زن جوان عملی می‌کنند.
شاکی در ادامه اظهارات خود به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت: ‌پارچ آب را از داخل یخچال برداشته و مشغول پر‌کردن ظرف آب زن جوان بودم که احساس کردم کسی وارد خانه شد. تا سر برگرداندم ۲ مرد ناشناس را دیدم که همراه همان یک زن پشت سرم ایستاده‌اند. ناگهان از ترس زبانم بند آمد. آن‌ها تهدیدم کردند که سر‌و‌صدا نکنم. یکی از متهمان قیچی بزرگی از داخل ساک ورزشی که روی دوشش داشت درآورد و ۶ حلقه النگویم که ۵۰ میلیون تومان می‌ارزید را برید و بعد هم ۳ نفرشان فرار کردند. از ترس نقش بر زمین شده بودم و بعد از گذشت چند دقیقه از همسایگان کمک خواستم.

شناسایی راننده خودرو پلاک مخدوش / زنان مشهدی از این ۳ مرد وحشت داشتند
با توجه به حساسیت پرونده، موضوع تحقیقات شناسایی مجرمان فراری بلافاصله در دستور کار عوامل دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی‌نژاد قرار گرفت. مأموران در بررسی‌های میدانی به سرنخی از متهمان دست یافتند که نشان می‌داد این افراد با یک دستگاه خودروی پژو پلاک مخدوش به محل آمده‌اند.

ضابطان قضایی پس از کشف این سرنخ موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند و دستور توقیف خودرو مورد نظر را دریافت کردند. طولی نکشید که سواری پژو شناسایی شد و راننده آن پس از ۲ روز خود را به کلانتری معرفی کرد.

راننده خودرو که مردی جوان بود در اظهاراتش مدعی شد هیچ نقشی در این پرونده سرقت نداشته و از دوستانش رکب خورده است. او در اعترفات اولیه‌اش به افسر دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی‌نژاد گفت:‌ ‌۱۱:۳۰ ظهر شنبه بود که یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت که از فردی مقداری پول طلب دارد و خواست تا او را به محل برسانم. دوستم را از مقابل پلیس‌راه امام هادی(ع) سوار کردم و بعد هم طبق خواسته خودش به منطقه ایثارگران رفتیم و یک مرد و زن جوان را نیز در آنجا سوار کردیم. سپس آن‌ها را به خیابان قره‌نی رساندم و ابتدای خیابان منتظرشان شدم.

دوستم به همراه زن و مرد جوان به داخل کوچه‌ای رفتند و پس از چند دقیقه با عجله برگشتند. مقداری طلا دست او بود و از من خواست تا به سرعت حرکت کنم. بعد از این ماجرا آن‌ها را به محل‌هایی که سوار کرده بودم رساندم. روز بعد از این ماجرا متوجه شدم که پلیس به دنبالم است برای همین به کلانتری آمدم.

مرد جوان در ادامه اظهاراتش به مخدوش بودن پلاک خودرواش واکنش نشان داد و ادعا کرد: من از مخدوش بودن پلاک خودروام بی‌اطلاع هستم و دوستم این کار را انجام داده است.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: تیم عملیات کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اقدام بعدی خود با در دست داشتن سرنخ‌هایی از متهمان پرونده به سراغ آن‌ها رفتند و ابتدا متهم اصلی و سپس همدستان او را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: زن جوانی که در این پرونده نقش داشت در اعترافاتش گفته است که از چندی پیش با یکی از متهمان این پرونده آشنا و نقشه این سرقت‌های خشن را طراحی و اجرا کرده‌اند.
این مقام ارشد نظامی مشهد ادامه داد: متهم اصلی پرونده نیز پس از رویارویی با مستندات پرونده به جرمش اعتراف و بیان کرده است که پس از سرقت طلاهای شاکی پرونده به یک طلافروشی مراجعه کرده و با در اختیار گذاشتن کد ملی و این ادعا که فاکتور النگوها را گم کرده، آن‌ها را به مبلغ ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است. این فرد سپس ۱۸‌میلیون تومان از این پول را به همدستانش داده است.
سرهنگ صارمی در ادامه به گشوده شدن پرونده‌ای دیگر علیه متهمان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های پلیسی درباره این پرونده در حال انجام بود که زن سال‌خورده‌ دیگری به کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مراجعه کرد و مدعی شد افرادی طلاهایش را سرقت کرده‌اند. این فرد پس از روبه‌رو شدن با متهمان این پرونده یکی از سارقان را شناسایی و ادعا کرد ۲ سال قبل این فرد حدود ۳۰ میلیون تومان طلای او را با ترفندی حیله‌گرانه و به بهانه خریدن هدیه برای همسرش به امانت گرفته و سپس آن‌ها را سرقت کرده است.
رئیس پلیس مشهد در پایان به شهروندان هشدار داد: چند نکته حائز‌اهمیت در این‌گونه پرونده‌ها وجود دارد که اولا شهروندان خصوصا زنان سال‌خورده و یا دختران خردسال به هیچ‌وجه طلا و یا زیورآلات گران‌قیمت خود را در معرض دید قرار ندهند زیرا افراد سودجو همیشه در کمین هستند تا در فرصت مناسب نقشه شوم خود را عملی سازند. اول ارتباط‌های خیابانی و یا دوستی‌های خلاف شرع و عرف موجب بروز چنین اتفاقاتی شده و فرد را گرفتار معضلاتی خواهد کرد که بیرون آمدن از آن شاید غیرممکن باشد.

دوم افراد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان به شخصی که هیچ شناختی درباره او ندارند اعتماد نکنند و به خواسته‌های مشکوک این افراد تن ندهند. در نهایت پدر و مادرها به کودکان و فرزندان و پدر و مادر سال‌خورده خود گوشزد کنند زمانی که در خانه تنها هستند به هیچ‌وجه در خانه را بر روی افراد ناشناس باز نکنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن