زندگی

خودروی شاسی‌بلند دارم اما عاشق دختری با وضع مالی بد شدم

کد خبر : 33033

۲۷ ساله‌ام، دانشجو و مغازه‌دار. وضع مالی خودم و خانواده ام متوسط به بالاست. یک واحد آپارتمان در جای خوب شهر دارم و یک خودروی شاسی‌بلند. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، می‌خواهم شرایطم را برای‌تان توصیف کنم. در این وضعیت، عاشق دختری شدم که در مغازه همکارم کار می‌کند. بچه روستاست و اصلا وضع مالی‌شان خوب نیست. خصوصیات خوبی دارد اما فاصله طبقاتی‌مان زیاد است و اطرافیانم می‌گویند که فکرش را از سرت بیرون کن. چه کنم؟

صبح مشهد– در پیامک‌تان گفته‌اید که دختر مورد علاقه‌تان خصوصیات خوبی دارد. سوال این است که این شناخت‌تان چقدر دقیق است؟ فراموش نکنید برای متاهل شدن فقط دختر و پسر به تنهایی مطرح نیستند و در جامعه ما، ازدواج فقط یک قرارداد بین دو نفر نیست بلکه ازدواج خانواده‌ها هم است. عموما دیده شده است که در آشنایی‌های خارج از بستر خانواده، هرقدر هم که افراد به شناخت بالایی از خصوصیات هم رسیده باشند اما از زمان ورود خانواده‌ها به ماجرا، تفاوت‌های خانوادگی و فرهنگی نادیده گرفته می شود و زمینه بروز چالش‌های غیر قابل پیش‌بینی را فراهم می‌کند.

تفاوت‌های فرهنگی را هم جدی بگیرید

فرهنگ یعنی بایدها و نبایدهایی که تعیین می‌کند و به ما می‌گوید چه چیزی درست است و چه چیزی غلط؟ چه کاری باید انجام شود و چه کاری نباید انجام شود؟ بنابراین در فرهنگ‌های مختلف بایدها و نبایدها با هم فرق می‌کند. به عنوان مثال بایدها و نبایدها در فرهنگ روستایی بسیار متفاوت‌تر از فرهنگ شهری است. با ازدواج دو نفر از فرهنگ‌های متفاوت قرار نیست که کل فرهنگ خانوادگی آن‌ها، ناگهان تغییر کند و همسو با این دو نفر شود. این‌جاست که دختر و پسر باید از فرهنگ خانوادگی طرف مقابل آگاه شوند؛ آن را بپذیرند و در هر شرایطی به آداب و رسوم و فرهنگ یکدیگر احترام بگذارند.

تاثیر طبقه اقتصادی در نگاه به زندگی

افراد بر اساس طبقه اقتصادی-اجتماعی خود به یک نوع نگرش دررفتار و بینش به زندگی می‌رسند. وقتی دو نفر که در این ۲ حوزه با هم متفاوت هستند، ازدواج می‌کنند در بیشتر اوقات از نظر نوع نگاه به زندگی خیلی با هم فرق دارند و نگرش آن‌ها به زندگی خیلی متفاوت است. به همین دلیل دچار مشکلات بسیار می شوند. مثلا همین جمله شما که من خودروی شاسی بلند دارم و … ، نشان می دهد که این مسئله برای شما مهم است. با این حال و قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در این باره در جلسات متعدد خواستگاری، به شناخت خوبی از طرف مقابل‌تان برسید.

از خانواده کمک بگیرید

شما باید به شرایط خودتان و آن خانم، عمیق‌تر و منطقی‌تر نگاه کنید. اگر با توجه به نکات مطرح شده به این جمع‌بندی رسیدید که این ازدواج باعث رشد شما می‌شود، قبل از خواستگاری از دختر این موضوع را با خانواده‌تان در میان بگذارید و با آن ها هم مشورت کنید.

نویسنده: فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن