اجتماعیزندگی

٧ کلید طلایی برای یک زوج موفق

کد خبر : 21478

٧ کلید طلایی برای یک زوج موفقدر سراسر جهان همسرانی وجود دارند که داشتن و یا نداشتن ثروت را ملاک خوشبختی یک زندگی مشترک قرار نمی دهند. هرچند که تفاوت های فردی و شیوه زندگی هرکس بر چگونگی روابط خانوادگی او تاثیر دارد، اما بعضی از مهارت های ارتباطی هستند که می توانند تاثیر مثبتی روی رابطه خانوادگی بگذارند.

به چند نکته مرتبط با این موضوع توجه کنید:
١) زوج های موفق همدیگر را مرکز توجه قرار می دهند: این نوع افرادبه قابلیت های همدیگر اطمینان کامل دارند و همیشه به فکر خوشبختی همسر خود و خانواده هستند و کارهای آنان را نیز در اولویت قرار می دهند.
۲) زوج ها، مستقل بودن خود را حفظ می کنند: عموما پس از ازدواج استقلال زوج ها کاسته می شود. اگر این افراد فرزند داشته باشند با مرور زمان وابستگی بیشتر می شود و گاهی افراد احساس خستگی می کنند. زوج های موفق با وجود علاقه ای که به همدیگر دارند، گاهی احساس خستگی می کنند. آنان یکدیگر را تشویق می کنند تا هرکسی وقتی برای خود داشته باشد و به کارهای مورد علاقه خویش بپردازد. این اقدام باعث می شود فرد استقلال خود را حفظ کند و زندگی خوبی داشته باشد.
۳) زوج های موفق انتظارات و تمامی خواسته های خود را عنوان می کنند: زوج های موفق قبل از ازدواج، انتظاراتی که از یکدیگر دارند را بازگو می کنند تا اگر توافق اساسی با هم ندارند، به طور جدی به این ازدواج فکر کنند. زوج های موفق، بعد از ازدواج به طور منظم در مورد توقعات و انتظاراتشان با هم صحبت می کنند و در صورت اختلاف آن ها را به مرور زمان حل می کنند.
۴) زوج های موفق برای حفظ روابط تلاش می کنند: این نوع افراد به طور منظم وضعیت زندگی خود را مورد بررسی قرار می دهند و با هم صحبت می کنند تا از رضایت هر دو از زندگی مشترک اطمینان پیدا کنند و در صورت نارضایتی مشکلشان را برطرف کنند.
۵) زوج های موفق از مراجعه کردن به مشاور دریغ نمی کنند: زوج های موفق به محض بروز اختلافات طلاق نمی گیرند، بلکه می کوشند تا مشکل را حل کنند.
۶) زوج های موفق راه های حل اختلاف را می آموزند: کارشناسان عامل اصلی موفقیت یا شکست ازدواج را توانایی یا ناتوانی در حل اختلافات می دانند. هر چقدر با همسر یکی باشید، گاهی با نظر هم موافق نیستید و این امر باعث ناراحتی می شود. به جای رو آوردن به اعتیاد یا خشونت، راه حل پیدا کنید. زوج های موفق در مورد اختلافات باهم مذاکره می کنند تا به نتیجه برسند.
۷) زوج های موفق با هم رشد می کنند: مسلم است فردی که امروز با او ازدواج می کنید، در چند سال آینده متفاوت خواهد بود. هر دو به ویژه در شرایط سختی مانند از دست دادن والدین تغییر می کنید. زوج های موفق می دانند که یکی یا هر دو در طول زندگی تغییر خواهند کرد و قواعد عوض می شود. پس لازم است تغییر کنید تا بتوانید روابط در حال تغییر را عوض کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن