استانیاسلاید شو

نظری، استاندار خراسان رضوی شد

کد خبر : 42800

یعقوبعلی نظری روز گذشته از هیئت وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی رای اعتماد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیئت وزیران روز گذشته به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و در این جلسه زین‌العابدین رضوی‌خرم، محمدصادق معتمدیان و یعقوبعلی نظری به ترتیب به عنوان استانداران منتخب استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان رضوی از اعضای دولت رأی اعتماد گرفتند.

سوابق استاندار جدید خراسان رضوی
یعقوبعلی نظری، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان فریمان و دارای مدرک کارشناسی ارشد امور دفاعی و کارشناسی جغرافیاست. وی پیش از این، فرمانده سپاه امام رضا (ع) و عضو ستاد ویژه تدابیر اقتصادی خراسان رضوی بوده است. وی همچنین معاونت لشکر۵ نصر خراسان، معاونت هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) و مسئولیت فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی را عهده‌دار بوده است. یعقوبعلی نظری طی ماه های اخیر یکی از گزینه های اصلی تصدی استانداری خراسان رضوی بود که با رای اعتماد دولت، به عنوان استاندار راهی ساختمان خیابان بهار خواهد شد. بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدصادق معتمدیان استاندار سابق خراسان رضوی نیز به عنوان استاندار آذربایجان غربی از دولت رای اعتماد گرفت.

توصیه رئیسی به استانداران جدید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیئت وزیران روز گذشته به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و در این جلسه آیت‌ا… رئیسی با اشاره به انتخاب استانداران آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان‌رضوی، گفت: استانداران با در نظر گرفتن دغدغه‌های مردم، برنامه‌ای جامع و امیدآفرین مبتنی بر راهکار را برای حل مشکلات و البته به عنوان برشی از برنامه کلی دولت در کشور، برای استان محل ماموریت خود تدوین کنند. وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از مزیت و ظرفیت مرزی بودن استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برای توسعه استان و گسترش همکاری‌ها و تعاملات با همسایگان، گفت: خراسان رضوی علاوه بر قرار گرفتن در منطقه مرزی، پایگاهی معنوی و مرکز توجه علاقه مندان اهل بیت(ع) است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد. وی تصریح کرد: عملکرد استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است.

اشراف استاندار جدید به مسائل و چالش‌های استان
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، در طول مدت حضورش به عنوان فرمانده سپاه امام رضا (ع) و حضور در ستادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، اشراف خوبی بر مسائل، مشکلات و چالش های استان دارد که این موضوع در پیشبرد روند توسعه خراسان رضوی و رفع مشکلات و موانع آن اثرگذار خواهد بود.

تلاش یک ساله معتمدیان برای توسعه استان
همچنین بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدصادق معتمدیان استاندار سابق خراسان رضوی به عنوان استاندار آذربایجان غربی از دولت رای اعتماد گرفت. محمدصادق معتمدیان که از ۲۷ مهرماه سال گذشته سکاندار استانداری خراسان رضوی بود طی این یک سال حضور، اقدامات و تلاش های مداومی برای رشد و توسعه استان داشت. سفرهای شهرستانی، راه اندازی طرح یک شنبه های پشتیبانی و مانع زدایی از دولت به منظور رفع موانع تولید و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی استان، برگزاری جلسات منظم با فعالان اقتصادی و همچنین رفع مشکلات مرز دوغارون به عنوان یکی از چالش های اقتصادی استان از جمله اقدامات وی در طول مدت حضورش به عنوان استاندار خراسان رضوی بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن