اقتصادی

با پیگیری مؤسسه عمران و توسعه رضوی؛

واحد تولید فرش دستباف با کیفیت صادراتی در شهرستان چناران احداث می‌شود

کد خبر : 32820

نماینده مدیریت پیشرفت منطقه‌ای چناران موسسه عمران و توسعه رضوی گفت: با پیگیری و همت این موسسه، واحد تولید فرش دستباف باکیفیت صادراتی در شهرستان چناران احداث می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مهندس سید سلمان صفاریان در گفتگو با آستان نیوز، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: فرش دستباف، به ‌منزله اثری هنرمندانه به‌عنوان محصولی تجاری، در میان تمامی اقوام، مورداحترام بوده و از آثار موردتوجه ایرانیان است که از قدیم ماهرانه در بافت آن تخصص دارند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر فرش دستباف ایران، یکی از اقلام سنتی صادراتی ایران به شمار می‌رود که در نقاط مختلف دنیا مشتری دارد.
نماینده مدیریت پیشرفت منطقه‌ای چناران موسسه عمران و توسعه رضوی با اشاره به این‌که با توجه به وجود زمینه تاریخی و استعداد روستاییان در تولید فرش دستباف، این امر یکی از فرصت‌های شغلی در اکثر مناطق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در تأمین مواد اولیه و به‌خصوص تأمین بازار فروش ایجادشده، این حرفه در مناطق مختلف کمرنگ شده است.
وی استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده چناران را یکی از اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: احداث واحد تولید فرش دستباف در این شهرستان همچنین زمینه هم‌افزایی و استفاده از دانش بالای شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی را فراهم خواهد آورد.
صفاریان ادامه داد: علاوه بر این، شاهد بازآفرینی بافت فرش در چناران با طراحی و رنگ نشانگر این شهرستان خواهیم بود.
وی از مذاکره و توافق با شهرداری چناران در خصوص اختصاص فضای مناسب برای راه‌اندازی کارگاه خبر داد و گفت: همچنین شناسایی زنان سرپرست خانوار برای آموزش به همراه سطح تخصص آن‌ها انجام‌شده است.
صفاریان ادامه داد: علاوه بر این، مسئولین شرکت فرش آستان قدس رضوی از کارگاه پیشنهادی توسط شهرداری بازدید کرده‌اند و توافق لازم با این شرکت برای پشتیبانی تخصصی از کارگاه نیز صورت گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن