استانی

شهرستان باخرز بالاترین آمار جامعه تحت پوشش آب روستایی در خراسان رضوی را بدست آورد

کد خبر : 32800

مدیر امور آب و فاضلاب باخرز گفت: ۹۸درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، احسان سیاح حصاری بیان کرد: باخرز از این حیث، بالاترین آمار جامعه تحت پوشش روستایی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
سیاح حصاری با بیان اینکه ۱۰۰درصد جمعیت دو شهر “باخرز” و “قلعه نو” و ۹۸درصد روستاهای شهرستان از خدمات آب شرب پایدار برخوردارهستند، به ۵۱ روستای شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ روستا دارای شبکه توزیع آب هستند و تنها روستای “نقاره خانه”تحت پوشش نیست که با تاکید مدیر عامل آبفا خراسان رضوی و پیگیری های انجام شده پیش بینی می شود این روستا هم ظرف یک سال آینده از آب شرب پایدار بهره مند خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: امور آبفا باخرز از ابتدای اجرای طرح یکپارچه سازی با اقدامات جهادی و انقلابی ضمن اصلاح هفت کیلومتر شبکه توزیع ، وضعیت آبرسانی به روستاها را ارتقاء داده است.
سیاح درصد قابل توجهی از منابع تولید آب روستاهای شهرستان باخرز را چشمه و قنات و در مرحله بعد چاه اعلام کرد و یادآورشد:آب شرب مورد نیاز ۱۲ هزار مشترک روستایی و پنج هزار مشترک شهری در شهرستان باخرز از این منابع تامین می شود.
وی از برنامه امور باخرز برای حفاظت از خطوط انتقال آب در برابر سیلاب خبر داد و ساخت مخزن ذخیره آب برای روستاهای با ظرفیت کم را ازدیگر اهداف آبفا باخرز در سال جاری دانست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن