اجتماعی

خط و نشان سپاه برای قاتلان حاج قاسم

کد خبر : 32656

فرمانده سپاه تاکید کرد: «هر کسی در شهادت حاج قاسم نقشی داشته زده خواهد شد»؛ چه کسانی در این جنایت نقش داشته اند؟

فرمانده کل سپاه با اعلام این که انتقام ما از شهادت سردار بزرگمان قطعی، جدی و واقعی است، خاطرنشان کرد که هر کس در ماجرای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نقش داشته است؛ «زده خواهد » شد. سرلشکر حسین سلامی روز گذشته در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی ‌کل و حوزه مرکزی سپاه در واکنش به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا ، خطاب به ترامپ هشدار داد: «آقای ترامپ! انتقام ما از شهادت سردار بزرگمان قطعی، جدی و واقعی است، اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم؛ شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؟ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیامی جدی است.» چندی قبل بود که نشریه پولتیکو در گزارشی مدعی شده بود که ایران به دنبال هدف قرار دادن سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی است و بر همین اساس ترامپ در توئیتی گزافه گویانه نوشت که ایران در راستای انتقام سردار سلیمانی به دنبال ترور سفیر این کشور در آفریقای جنوبی است، ادعایی دروغین که حتی وزارت خارجه آفریقای جنوبی نیز آن را رد کرد. به گزارش تسنیم ،فرمانده کل سپاه در ادامه هشدارهای خود به آمریکایی ها تصریح کرد: «شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می‌کنید؛ ما شما را می‌شناسیم، آن‌وقت که عین‌الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.»
اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ کرک‌ های شما را به باد می‌دهیم
فرمانده‌ کل سپاه در پایان با تأکید بر این که «دشمن همه جا زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت»، هشدار داد: «آقای ترامپ، اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت خواهیم کرد».

چه کسانی در شهادت سپهبد سلیمانی نقش داشته اند؟
هرچند بسیاری از کسانی که دخیل در شهادت این سردار رشید اسلام بوده اند نامشان فاش نشده اما بعضی از دست اندرکاران این جنایت، خود صراحتاً به آن اذعان کرده اند و بعضی دیگر را رسانه ها به عنوان کسانی که در ترور سرلشکر سلیمانی نقش داشته اند نام برده اند. ساعاتی پس از شهادت فرمانده سپاه قدس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و با گستاخی تمام اعلام کرد که خود شخصا دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است. بنابراین اصلی ترین عامل این جنایت رئیس جمهور آمریکاست که باید منتظر انتقام ایران باشد. ماه گذشته نیز روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، از ماه ها پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به این اقدام تشویق و ترغیب کرده است. لذا او نیز دومین عامل اصلی این جنایت است. البته که پمپئو تنها نبود و چهره های ضد ایرانی دیگری چون «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید ، «مایک پنس» معاون ترامپ و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز جزو کسانی بوده اند که ترامپ را ترغیب به ترور سردار سلیمانی کرده اند. نام هایی که ممکن است چند ماه یا چند سال دیگر، اسامی روی گورهای این چهره ها باشد! چندی قبل نیز ان بی سی نیوز در گزارشی اشاره کرد که «جینا هاسپل» رئیس سیا در مقری در شهر لانگلی در ایالت ویرجینیا و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا از مکانی دیگر در حال پیگیری این جنایت بوده‌اند. به تازگی هم «باب وودوارد» روزنامه‌ نگار مطرح آمریکایی در بخشی از کتاب خود به نام «خشم» برای نخستین بار به نقش «جک کین»، معاون اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص اشاره کرده است. هرچند این جنایت عوامل دیگری نیز داشته که به مرور شناخته خواهند شد.

منابع: ایرنا، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان و دویچه وله

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن