شهری

ارسال نشدن پیامک و جریمه های اشتباه L.E.Z

کد خبر : 31937

برخی شهروندان در تماس با خراسان مدعی شده اند به دلیل نداشتن معاینه فنی خودرو توسط دوربین های پلیس در راستای اجرای طرح L.E.Z جریمه شده اند اما پیامک جریمه برای آنان ارسال نشده است. همچنین برخی راننده ها مدعی هستند به اشتباه جریمه شده اند چرا که خودروی شان دارای معاینه فنی است

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، چندی پیش تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای طرح L.E.Z(طرح منطقه انتشار کم آلایندگی) از ۲۵ مرداد در سراسر کلان‌شهر مشهد خبر داد که هدف آن کاهش آلودگی هوا و ممانعت از تردد خودروهای بدون معاینه فنی است.در روزهای اخیر پیامک هایی با عناوین هشدار تخلف برای خودروهای فاقد معاینه فنی که توسط دوربین های ترافیک در مشهد رویت شده بودند ارسال شده است، این درحالی است که برخی از این خودروها دارای معاینه فنی معتبر یا خودروی صفر کیلومتر بوده اند. همچنین از شروع این طرح نیز برخی از همین خودروها توسط دوربین های پلیس اعمال قانون شده است اما هیچ پیامکی برای ثبت این تخلف دریافت نکرده و فقط در هنگام استعلام خلافی خودرو متوجه این جریمه ها شده اند.مظفری، رئیس انجمن مراکز معاینه فنی استان در این خصوص گفت: این طرح یکی از طرح های مهم کنترل آلودگی هوا بوده که مصوبه شورای ترافیک استان است و باید اجرا شود اما شیوه اجرای آن از ابتدا مناسب نبوده و اشکالاتی در اجرای آن به وجود آمده به عنوان مثال در ابتدای این طرح برآورد دقیقی از تعداد خودروها و ظرفیت انجام مراکز معاینه فنی صورت نگرفته و در مدت زمان کوتاهی برای دریافت معاینه فنی ضرب الاجل تعیین و باعث شده در استان خراسان رضوی که ظرفیت معاینه فنی مراکز ما روزانه ۳۵۰۰ مورد است به طور میانگین هر روز حداقل دو برابر این ظرفیت ازدحام جمعیت و صف های طولانی خودرو در مراکز معاینه فنی ایجاد شود. وی افزود: یکی از مواردی که برای خود من نیز پیش آمده این است که خودروی صفر من چند روز قبل در زمان تعویض پلاک بیش از یک میلیون تومان توسط دوربین عوارضی مشهد اعمال قانون شده است و هرروز در عبور و مرور من به مرکز معاینه فنی این جریمه ثبت شده و بدتر این که هیچ پیامک اطلاع رسانی نیز برای من ارسال نشده است . مظفری ادامه داد: ما اعلام کردیم که باید به مردم اطلاع رسانی شود که جریمه می شوند تا بتوانند به مراکز ما مراجعه کنند و زمان بیشتری نیز برای انجام کار با توجه به ظرفیت موجود داده شود اما مطرح می کنند هروقت صلاح بدانیم اعلام می کنیم .
یک منبع آگاه نیز در این باره ادعا کرد طبق آمار ارسال شده از سوی پلیس راهور از زمان اجرای طرح تاکنون برای بیش از ۱۰هزار نفر پیامک هشدار تخلف صادر و همچنین بیش از ۹ هزار نفر نیز اعمال قانون شده اند. سرهنگ دهنوی، رئیس پلیس راهور استان در این باره گفت: پیامک های ارسال شده از سوی ما برای رانندگان ارشادی بوده و اکثرا اعمال قانون انجام نشده است اما از زمان شروع طرح اگر همان خودروها در دوربین ها رویت شوند اعمال قانون صورت گرفته است. وی افزود: تعداد معدود و نادری از خودروهایی که دارای معاینه فنی بوده اند در سامانه ثبت و پیامک ارسال یا اعمال قانون شده اند، که این افراد می توانند با کارت معاینه فنی معتبر خود به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند تا جرایم ثبت شده برای آنان درنظر گرفته نشود و جای نگرانی در این خصوص نیست. سرهنگ دهنوی تاکید کرد: تمام مراکز تعویض پلاک، دوربین های ترافیکی و سامانه سیمفا به صورت کامل با یکدیگر مرتبط هستند و در یک سرور قرار دارند و ایرادات موجود در سامانه نزدیک به صفر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن