شهری

بالگردهای هوانیروز مشهد به سامانه دید در شب مجهز شدند

کد خبر : 31927

بالگردهای پایگاه هوانیروز مستقر در مشهد طی مراسمی با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بطور عملیاتی به سامانه بومی دید در شب مجهز شدند.

صبح مشهد– فرمانده پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مشهد سه‌شنبه شب در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه دید در شب با کمک متخصصان داخلی و صنایع یا علی(ع) اصفهان ساخته شده است.

سرهنگ خلبان رحیم عینی افزود: پیش از این همین سامانه در تعدادی دیگر از پایگاههای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور عملیاتی شده بود.
وی ادامه داد: بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز بدون استفاده از سامانه دید در شب فقط از صبح تا غروب آفتاب امکان انجام عملیات داشتند اما با نصب این سامانه بومی که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است از این پس امکان انجام هر عملیاتی توسط بالگرد در شب میسر شده لذا انجام ماموریتها در شب و روز فرقی ندارد.

فرمانده پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مستقر در مشهد گفت: خلبانان نیز آموزشهای عملیاتی لازم و مرتبط با این سامانه را فراگرفته‌اند.

وی افزود: بر این اساس بالگردهای مستقر در پایگاه پنجم رزمی هوانیروز آماده انجام هر ماموریتی در شب هستند.

همچنین دیشب طی این مراسم، خلبانان با بالگردهایی مجهز به سامانه دید در شب عملیات پرواز در شب را با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

هوانیروز یا “هواپیمایی نیروی زمینی” از زیرمجموعه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه جابه‌جایی و پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش را بر عهده دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن