اخبار مهم

حمله وحشیانه مردان شبح به خانه های مشهد / همه را آزار می دادند

کد خبر : 31792

کارآگاهان پلیس آگاهی استان از راز ۲پرونده سرقت در مشهد پرده برداشتند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرا هر دو شاکی بودند. یکی از سارقان خشنی شکایت کرد که علاوه بر ربودن طلاها و یک تلویزیون، او را جلوی چشم خانواده‌اش کتک زده و بی‌آبرو کرده بودند. دیگری از سارقی گله‌مند بود که همچون شبح بعد از سرقت غیبش زده بود. پرونده سرقت به عنف که با ضرب و شتم صاحب‌خانه همراه بود، اولین پرونده‌ای شد که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، تحقیقاتشان را درباره آن آغاز کردند. براساس اظهارات مال‌باخته، او در حال استراحت شبانه در منزلش بوده که در خانه‌شان را می‌زنند.
فردی غریبه از او می‌خواهد که بیرون بیاید. مرد جوان وقتی در را باز می‌کند، ۳ جوان نقابدار بدون هیچ حرفی به او حمله می‌کنند و جلوی چشم زن و بچه‌اش او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و بعد هم با یورش به درون منزل به سرقت مقادیری طلا و یک دستگاه تلویزیون اقدام کرده و متواری می‌شوند. کارآگاهان گروه مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان، با حضور در محل و بررسی‌های میدانی به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره‌زنی یکی از سارقان شد.

دزدی به شیوه اشباح در مشهد
با تطبیق چهره به دست آمده با بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، متهم شناسایی شد. مأموران در اقدامی اطلاعاتی مخفیگاه این فرد را در مشهد شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم این فرد را به همراه همدستانش دستگیر کردند. متهمان ابتدا با تناقض‌گویی قصد انحراف در تحقیقات پرونده را داشتند اما شواهد موجود و شناسایی از سوی مال‌باخته آن‌ها را در بن‌بستی قرار داد که مجبور به اعتراف شدند. متهمان اعلام کردند که طلاها را به یک مال‌خر به مبلغ یکصد میلیون تومان فروخته‌اند. با دستور سرهنگ شفیع‌زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

در جست‌و‌جوی یک شبح که به خانه های مشهد یورش می برد
با دو رقمی شدن سرقت‌ از ساختمان‌ها و منازل مسکونی دریکی از مناطق مشهد، حساسیت‌ها نیز زیاد شد. مال‌باختگان که نتوانسته از پس این سارقان سریالی بربیایند، برای پیگیری شکایتشان به پلیس آگاهی خراسان‌رضوی معرفی شدند. یکی از مال‌باختگان فردی بود که هنگام سرقت با سارق روبه‌رو می‌شود و متهم که متوجه حضور شاکی شده با اموال مسروقه به خیابان می‌گریزد. مال‌باخته نیز با داد و فریاد و کمک‌ خواستن از همسایه‌ها، به دنبال این فرد به کوچه می‌دود اما هر چه می‌گردد، خبری از سارق پیدا نمی‌کند. نه تنها هیچ خبری از سارق نبوده بلکه، همسایه‌ها نیز هیچ فردی را هنگام فرار ندیده‌‌اند. چند شاکی دیگر هم با شکایتی مشابه به پلیس آگاهی آمده بودند و از فردی که همچون شبح پس از فرار از صحنه جرم، غیبش زده بود شکایت کردند. یکی از شکات مدعی بود که سارق را هنگام دزدی دیده است. او برای اینکه جلوی فرار متهم را بگیرد، با او دست به یقه می‌شود که سارق در یک بزنگاه او را به عقب هل داده و درون کوچه گریخته، مابقی قضیه نیز مانند دیگر سرقت‌ها تکرار و این فرد ناپدید می‌شود. تحقیقات پلیس آگاهی در این پرونده آغاز می‌شود که شایعاتی در این محله دهان به دهان می‌چرخید و عده‌ای معتقد بودند سرقت‌ها کار از ما بهتران است.

رونمایی از شگردی کثیف در مشهد
با ورود کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و حضور در محله‌ای که تمام سرقت‌ها در آنجا انجام شده بود، طرحی ویژه به اجرا گذاشته شد. پس از کار گسترده اطلاعاتی و توجه به رفت و آمدهای صورت گرفته در این محله، مأموران موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شدند که رفت و آمدهای مشکوکی در محله داشت. کارآگاهان که به این فرد مظنون شده بودند، برای مدتی این فرد را با هماهنگی قضایی به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دادند. مرد جوان که نمی‌دانست تحت تعقیب است، با خاطری آسوده با سوءاستفاده از باز بودن در یک ساختمان، وارد آنجا شد.

دقایقی بعد درست مقابل چشم مأموران او با کیسه‌ای به درون کوچه پرید و بلافاصله با پوشش زنانه خودش و کیسه مشکوکش را از دید رهگذران مخفی کرد. وقتی هم که اهالی ساختمان به کوچه دویدند بدون اینکه به حضور زنی در آن وقت شب شک کنند، همه جا را دنبال این فرد گشتند، اما اثری از او پیدا نکردند.

دستگیری سارق حیله‌گر
تمام این اتفاق‌ها درست مقابل چشم مأموران رخ داده بود. هیچ جای شک و شبهه‌ای وجود نداشت و کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی، در اقدامی ضربتی این فرد را دستگیر کردند و از درون کیسه‌ای که همراهش بود، تعدادی شیرآلات سرقتی از این ساختمان را کشف کردند. با انتقال متهم به پایگاه پلیس آگاهی و انجام تحقیقات تخصصی، متهم زمینه دستگیری مالخر اموال مسروقه را نیز مهیا کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی تا‌کنون از متهم ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه یک دستگاه هوابرش سرقتی کشف شده است و تا ۱۵شاکی از این فرد شکایت کرده‌اند.

سرهنگ شفیع‌زاده با اشاره به شگرد به‌کارگرفته شده از سوی متهم در این پرونده، بیان کرد: مهم‌تر از این شگرد، غفلت صاحب‌خانه‌ها به منظور حراست و نگهداری اصولی از منازل و لوازمشان است، چرا که در بیشتر پرونده‌های سرقت، سارقان از غفلت‌های به ظاهر کوچک سوءاستفاده کرده و سرقت‌های بزرگی را انجام داده‌اند. اگر یکی از این منازل مجهز به دوربین مداربسته بود، مطمئنا سارق در همان قدم‌های اولیه شناسایی و دستگیر می‌شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن