شهری

هزار مکان تجمعی بسیار پر خطر در مشهد

کد خبر : 31782

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر به زودی به سراغ ساختمان های اداری ناایمن می رود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی گفت: بررسی سطح ایمنی ساختمان های دولتی که بیشترین میزان تردد افراد در آن وجود دارد در دستور کار کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر و نا ایمن شهر مشهد قرار دارد و به زودی این مکان ها زیر ذره بین کارشناسان آتش نشانی و اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به تقسیم بندی اماکن ناایمن به سه دسته اظهار کرد: دسته اول اماکن تجاری و مجتمع‌هایی است که از گذشته بدون پایان کار در حال بهره‌برداری است، گروه دوم بازار و اماکن قدیمی بوده که ممکن است در گذشته پایان کار هم گرفتند اما استاندارد ایمنی و استحکام بنا ندارند و گروه سوم را نیز برخی از ساختمان‌های مسکونی با تعداد بالای ساکن که ممکن است مربوط به نهادهای دولتی باشد و شهروندان در آن ساکن هستند و همچنان پایان کار ندارد تشکیل می‌دهد. وی با بیان این که وظیفه این کارگروه انجام بازدید های تخصصی در سه حوزه است، افزود: از اول مرداد تا اول شهریور نزدیک به ۲۰ بازدید مشترک صورت گرفته و چهار جلسه هم در مناطق با حضور مالکان اماکن پرخطر یا نا ایمن در مناطق مختلف شهرداری مشهد برگزار شده است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: تعداد اماکنی که در مرحله اول با کمک شهرداران مناطق شناسایی شده حدود سه هزار مکان مختلف اعم از اماکن تجمعی تا یک پیک‌نیک پرکنی پرخطر است که به سطح بندی آن ها پرداختیم. عزیزی افزود: در سطح اول حدود هزار و هفت اماکن تجمعی بسیار پر خطر شناسایی شد و اکنون کارگروه روی اماکن سطح اول متمرکز است و سعی می‌کنیم در بازه زمانی دو تا سه ماهه بازدید و شناسنامه‌ نگاری این اماکن را انجام دهیم.

تشکیل تیم بازرسان ویژه
وی گفت: با توجه به این که بازدیدها به تعداد بیشتری کارشناس نیاز داشت، ذیل کارگروه، تیم بازرسان ویژه تشکیل شده و حدود ۵۰ نفر نیرو از نظام مهندسی، آتش نشانی و اداره کار از این هفته بازدیدها را با ساعت بازتر و ضربتی انجام می‌دهند که بتوانیم به جمع‌بندی سریع تری برسیم. مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد تصریح کرد: تمرکز ما روی اماکن تجمعی مثل پاساژها، بازارها، هتل‌ها و اماکن تجمعی درحال بهره‌ برداری بدون پایان کار است، وقتی این اماکن پایان کار نگرفتند از نظر ما و سازمان نظام مهندسی یک کارگاه ساختمانی است و قابلیت بهره ‌برداری ندارد. وی گفت: در حال تدوین کتابچه قوانین ایمنی آتش نشانی هستیم زیرا بخش عمده‌ای از مسئولیت‌ها در این کارگروه به شهرداران سپرده شده و نظارت ‌ها به عهده آن هاست به همین منظور نیاز است تا این افراد از قوانین و مقررات ایمنی مباحث سیستم مقررات ایمنی ساختمان و مبحث ۲۲ اطلاعات داشته باشند تا به موقع جلوی تخلفات احتمالی را بگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن