استانی

جاذبه های دیدنی در شهر ازمیر 

کد خبر : 31706

دالیان

صبح مشهد- منطقه زیبا و شگفت انگیز دالیان در هشتاد کیلومتری از شهر ازمیر  قرار گرفته و با دارا بودن طبیعتی خیره کننده و جاذبه های تفریحی فراوان به شهرت رسیده است . یکی از جاذبه‌های گردشگری پر طرفدار در دالیان ، حمام گِل است . گفته می شود حمام گل خواص درمانی فراوانی دارد و برای درمان بیماران مبتلا به رماتیسم ، سیاتیک و ﻛﻠـﺴﻴﻨﻮزﻳﺲ ، بسیار مفید و موثر است .

بعد از حمام گل اغلب گردشگران برای تماشای لاک پشت های عظیم الجثه به سواحل درخشان ایزتوزو می روند . حین قدم زدن در این منطقه لاکپشت ‌های دریایی (کارتا کارتا) را خواهید دید و اگر خوش شلانس باشید شاهد تخم ریزی برخی از انها خواهید بود . این منطقه زیستگاه حفاظت‌شده ‌لاکپشتها و خرچنگ‌های آبی است .

بعد از گشت و گذار در ساحل ایزتوزو در تور ازمیر سفر باتو ، اغلب گردشگری راهی بندر قدیمی کوینوس می شوند که بر روی صخره‌ها و در نزدیکی روستای کاندیر قرار دارد . در این منطقه مقبره‌های باشکوه تاریخی به چشم می خورد که قدمت آنها به پیش از میلاد مسیح باز می گردد ‌. پرستشگاه تراس ، بازار بندری ، آمفی تئاتر باستانی ، مقبره‌های سنگی و حمام های تاریخی از جمله جاذبه های دیدنی در این منطقه است . که بعلت کمی زمان برخی از آنها معمولا از قلم می افتند . همچنین قایق‌سواری ، شنا و آفتاب‌گرفتن در امتداد ساحل از جمله تفریحات گردشگران است .

در دالیان هتل‌ها و اقامتگاههای فراوانی به چشم می خورد که برای اقامت یکی دو روزه بسیار ایده ال است . اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید می بایست به روستای کوی‌گیز رفته و از آنجا به دالیان بروید . همچنین برخی از گردشگران با کرایه کردن قایق از ازمیر  به دالیان می روند .

ایچملر

سواحل زیبای ایچملر که حتی با دیدن تصاویری از آن به وجد خواهید آمد تنها هشت کیلومتر با ازمیر  فاصله دارد و یکی از سواحل پر طرفدار اما آرام این منطقه است . ایچملر در امتداد دریای مدیترانه و دریای اژه قرار دارد ، و دور تا دور آن توسط جنگل‌های کاج و کوهستان توروس احاطه شده است . اینجا محل مناسبی برای تجربه تفریحات آبی است و اغلب گردشگران یک روز از سفر خود را در همین منطقه سپری می کنند.

اگر از طرفداران تفریحات پر هیجان هستید ، پیشنهاد می کنیم سواحل ایچملر را برای تجربه  جت‌اسکی ، رینگو ، چتربازی ، پاراسل و قایق‌سواری انتخاب نمایید . برخی از گردشگران با کرایه کردن ماشین های آف‌رود و موتورهای چهارچرخ از رودخانه و  تپه‌های جنگلی عبور کرده و نهایت هیجان را تجربه می کنند .

تور جیپ سافاری نیز بسیار پرطرفدار است و شما را از میان جنگل و رودخانه عبور داده به سمت روستاهای اطراف می برد . برخی از تورها در کنار خلیج‌ ها توقف کوتاهی می‌کنند و در این مدت گردشگران شنا در آبهای بکر را تجربه می کنند.

در ایچملر برای همه سنین تقریحات متنوعی فراهم آمده است ، پس اگر به دنبال هیجان نیستند و می خواهید لحظات خود را در آرامش سپری کنید می‌توانید قایقی اجاره کرده و به ماهی‌گیری بروید یا در طبیعت زیبای اطراف و در میان درختان نخل و اکالیپتوسِ به گشت و گذار بپردازید . برخی نیز اوقات خود را در زیر یک چتر آفتابی ، و در امتداد آبهای فیروز ای و بر روی شن‌های طلایی رنگ سپری می کنند. حمام‌ های ترکی نیز در این ساحل وجود دارد که خدماتی مانند ماساژ و اسکراب را ارائه می‌دهند .

باغ های زیتون و کندوهای تولید عسل از مشخصه های بعدی سواحل ایچملر است .

گردشگران در ایچملر تا پاسی از شب بیدار هستند و شب های خود را همراه با موسیقی و شادی سپری می کنند . حتی کافه‌ها و رستوران‌ها این منطقه تمام طول شب را مشغول خدمات دهی هستند سواحل ایچملر هر شب نظافت می شود و به همین دلیل هر روز صبح گردشگران با ساحلی زیبا و  درخشان روبرو می شوند .

اقامت در ایچملر بسیار دل انگیز خواهد بود ، و هتل‌های بزرگ و مدرنی  در امتداد ساحل وجود دارد که خدمات سطح بالایی را ارائه میدهند و اگر مایل نیستید در هتل اقامت داشته باشید ، می‌توانید ویلا یا آپارتمان اجاره کنید که در این منطقه به وفور دیده می شود  .

جاذبه های تاریخی در شهر ازمیر

شهر ازمیر  دارای تاریخی کهن است و بازدید از اماکن تاریخی و بقایای شهرهای باستانی اطراف ازمیر  بسیار پر طرفدار است . یکی از مکان های تاریخی این شهر قلعه‌ ازمیر  نام دارد . قدمت این بنا به قبل از میلاد باز می گردد و گفته می شود بعدها اسکندر مقدونی دستور داد آن را مرمت نمودند . و بعد از سلطان سلیمان عثمانی دستور مرمت دوباره آن را صادر نمود و در جریان حمله به جزیره‌ یونانی رودس ، از این قلعه به‌عنوان پایگاه نظامی استفاده شد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن