شهری

آتش نشانان مشهد ۷۷۰ عملیات ناشی از قطع برق انجام دادند

کد خبر : 40915

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: طی ۲ هفته اخیر بیش از ۷۷۰ عملیات ناشی از قطع برق توسط آتش‌نشانان در این کلانشهر انجام شده‌ است.

به گزارش صبح مشهد، آتشپاد مسعود ظهوریان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قطع برق طی ۲ هفته گذشته منجر به افزایش چشمگیر ماموریت های آتش نشانان از قبیل رهاسازی افراد محبوس شده در آسانسورها شده بطوریکه دیروز آتش نشانان بیشترین حجم امداد رسانی را با ۱۳۰ عملیات انجام دادند.

وی ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۴۳۷ تماس با آتش نشانی مشهد برقرار شد و ۲ هزار و ۴۶ تماس از این تعداد منجر به انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات شد که ۷۷۵ عملیات آن مربوط به قطع برق و با فراوانی نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها بود اما هیچ یک از حوادث آسانسور خسارت جانی در پی نداشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: مهمترین نکته در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان ها تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستم Black out یا برق اضطراری مجهز هستند که هنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

قطع برق در مشهد از اواخر هفته گذشته آغاز شده و این خاموشی ها از روز شنبه طبق جدول زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد اجرا می شود.

طول شبکه برق در شهرستان مشهد ۱۷ هزار کیلومتر، تعداد ترانسفورماتورها ۱۶ هزار دستگاه، تعداد لامپها ۲۷۳ هزار عدد و مصرف لامپها ۶ هزار مگاوات ساعت است و یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن