زندگی

یک عادت زشت جنسی باعث شده که حالم از خودم به هم بخورد!

کد خبر : 31496

پسری مجرد و در آستانه ورود به ۳۸ سالگی هستم. دارای سابقه افسردگی به خاطر داشتن یک عادت زشت که در نوجوانی باعث شد، خودکشی نافرجام داشته باشم. در ۳۲ سالگی این عادت زشت جنسی را کنار گذاشتم و ۵ سال پاک بودم اما متاسفانه دوباره به آن مبتلا شدم . حالا روح و روانم نابود شده است. حالم از خودم به هم می‌خورد. شاید دوباره خودکشی کنم.

صبح مشهد– مخاطب گرامی، شما با دو مسئله مهم روبه رو هستید؛ اول عادت زشتی که از آن نام بردید و دوم اقدام به خودکشی که هر دو موضوعات سرنوشت سازی هستند.

احساس‌تان نتیجه عادت زشت‌تان است
در باره عادت زشتی که مطرح کردید، متاسفانه ممکن است این رفتار در بعضی از هم سن‌و‌سالان شما اتفاق بیفتد ولی با اقدامات موثر و درست، به آن پایان می‌دهند.
این رفتار اشتباه باید شما را تا همین حد آزار بدهد اما بدانید که اصل این غریزه به خودی خود، چیز بدی نیست اما روش غلطی که شما به آن پاسخ می‌دهید، در شما احساس شرم ایجاد کرده است که به واسطه آن اعتماد به نفس‌تان را از دست می‌دهید و گاهی آن‌قدر این رفتار تکرار می‌شود که در نتیجه بسیار افسرده و ناامید خواهید شد یا این‌قدر احساس شرم خواهید کرد که تصمیم بگیرید خودتان را به بدترین شیوه یعنی اقدام به خودکشی تنبیه کنید.

بهترین راه‌حل، ازدواج است
بهترین راه جلوگیری از این اتفاق پاسخ طبیعی و مناسب به این نیاز است. اگر امکان ازدواج برایتان وجود دارد، به فکر باشید و اگر شرایطش فراهم نیست، باید با تمام توان به فکر رفع موانع سر راه ازدواج باشید. اگر آمادگی روانی برای ازدواج ندارید، با یک مشاور حضوری گفت‌وگو کنید تا به شما کمک کند. اگر از نظر مالی یا شغلی آمادگی ندارید، مشکل‌تان را با افراد نزدیک از جمله خانواده، فامیل و اطرافیان در میان بگذارید تا از تمام امکانات موجود و حمایت های اطرافیان بهره مند شوید. طبیعی است که وقتی عده‌ای در اطراف ما متوجه یک مشکل می‌شوند، آ‌ن‌ها نیز سعی خود را می‌کنند که به شما برای حل این مشکل کمک کنند. البته با تمام این توصیفات هیچ‌گاه نقش خودتان را در حل این مشکل دست کم نگیرید.

افکار خودکشی باید سریع درمان شود
اما در باره موضوع دوم یعنی افکار خودکشی که در سر دارید، باید بدانید که این افکار کاملا مرتبط با موضوع اول یعنی تماشای فیلم‌های غیراخلاقی و مسائل جنسی است. پس درنتیجه حل مسئله اول به مسئله دوم نیز کمک خواهد کرد. همچنین در چنین شرایطی سعی کنید خودتان را با این افکار آسیب رسان تنها نگذارید و در اولین فرصت با مشاور در ارتباط باشید. برای دریافت خدمات مشاوره‌ای اورژانسی می‌توانید از مراکز دولتی مثل مرکز اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳یا مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی یعنی شماره ۱۴۸۰ یا حتی اورژانس علوم پزشکی یعنی شماره ۱۱۵ کمک بگیرید یا در حالت طبیعی به مراکز مشاوره روان شناختی یا روان پزشکی در شهر مراجعه کنید.

نویسنده : دکتر رضا یعقوبی | روان‌شناس سلامت / منبع: سلام زندگی خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن