اخبار مهم

بلایی که شاگرد اخراجی سر صاحبکارش آورد / پلیس مشهد نقشه های پلید جوان ۲۱ ساله را رو کرد

کد خبر : 31485

مرد جوانی که با سوء‌استفاده از تصاویر باغ ویلاهای مردم سر ده ها نفر در مشهد کلاه گذاشته بود به دام افتاد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا با خودش گفت حالا که چند روز تعطیل است باغ ویلایی را اجاره کند و دست خانواده‌اش را بگیرد و یک روز را فارغ از تمام مشکلات در کنار آن‌ها خوش بگذراند.
آگهی باغ ویلای اجاره‌ای را از داخل سایت دیوار پیدا کرد و با یکی از شماره‌های آن تماس گرفت. بعد ازپایان مکالمه، فرد آگهی‌دهنده تصاویر چند نمونه از باغ ویلاهای اجاره‌ای اطراف مشهد را برایش ارسال کرد.

به گزارش رکنا، مرد جوان یکی از مکان‌ها را انتخاب و تصاویرش را برای صاحب آگهی مجازی فرستاد. قرار بر این شد تا او مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان بیعانه رزرو باغ ویلای انتخابی خود برای صاحب این آگهی واریز کند. چند روز از این ماجرا گذشت و قرار شد مرد جوان به همراه خانواده‌اش به ویلایی بروند که از قبل بیعانه آن را داده بود اما فرد آگهی دهنده تلفنش را پاسخ نمی‌داد.

روز تعطیل هم تمام شد اما صاحب آگهی باغ‌ویلا همچنان تلفنش را پاسخ نمی‌داد تا اینکه مال‌باخته تصاویر باغ‌ویلایی را که از قبل رزرو کرده بود در سایت دیوار مشاهده کرد. او که دریافته بود ظاهرا سرش کلاه رفته است و طعمه کلاهبرداری قرار گرفته، با شماره تلفن این آگهی تماس گرفت که فرد مورد نظر به محض شنیدن صدای مشتری‌اش تماس را قطع و تلفنش را خاموش کرد.

مرد جوان که مورد کلاهبرداری پانصد هزار تومانی قرار گرفته بود روز بعد به مرکز پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه و علیه فرد آگهی دهنده باغ ویلا شکایت کرد.

از صدایش پیدا بود که ۲۰ تا ۲۵ سال دارد. می‌گفت اگر باغ ویلا را می‌خواهند باید بخشی از هزینه اجاره‌اش را بپردازند وگرنه مکان را در اختیار شخص دیگری قرار خواهد داد. عید قربان نزدیک بود و مرد میانسال قصد داشت تا فرزندان و نوه‌هایش را در روز عید کنار همدیگر جمع کند و آن روز را خوش بگذرانند.

کلاهبرداری ۱۲۰ میلیونی شاگرد اخراجی / پلیس مشهد فاش کرد
با توجه به اینکه باغ ویلاهای اجاره‌ای در ایام تعطیلات متقاضی زیادی داشت و ممکن بود این مکان از دستش بپرد، یک میلیون تومان هزینه اجاره باغ ویلا را به صاحب آگهی پرداخت کرد. با همه فرزندانش تماس گرفت و قرار و مدار باغ ویلا را گذاشت. طبق هماهنگی قبلی که با صاحب آگهی داشت، قرار بود یک روز قبل از حرکت با او تماس بگیرد.

مرد میان‌سال چند مرتبه با فرد آگهی دهنده تماس گرفت اما او پاسخگوی تلفنش نبود. چند ساعتی گذشت و مجدد با صاحب آگهی اجاره باغ ویلا تماس گرفت که متوجه شد تلفن همراهش را خاموش کرده است. تماس‌های مرد تا روز مقرر ادامه داشت اما هیچ پاسخی از سوی جوان آگهی دهنده دریافت نشد.

او که فهمیده بود طعمه کلاهبرداری قرار گرفته است روز بعد از تعطیلات عید قربان به پلیس فتای مشهد مراجعه و شکایت کرد.

عید غدیر سالگرد ازدواجشان بود برای همین تصمیم گرفت تا خانواده‌اش را کنار همدیگر جمع کند و جشن کوچکی در این روز برای همسرش بگیرد. برای اینکه سالگرد ازدواجش را متفاوت از سال‌های قبل گرفته باشد، از داخل سایت دیوار آگهی اجاره یک باغ‌ویلا را در اطراف مشهد پیدا کرد و با صاحب آگهی تماس گرفت.

مردی جوان در آن طرف خط با بازارداغی از ویلاهای در اختیارش گفت که در ایام تعطیل تعداد متقاضیان اجاره باغ‌ویلاها بالا می‌رود، چنانچه او قصد اجاره یکی از این مکان‌ها را دارد باید بیعانه‌اش را بپردازد.

صاحب آگهی اجاره باغ‌ویلا چند نمونه از عکس‌های مکان‌های در اختیارش را هم برای مرد جوان ارسال کرد، او هم یکی از باغ ویلاها را که امکاناتی از قبیل استخر و سونا داشت را انتخاب و عکسش را از طریق تلگرام برای صاحب آگهی فرستاد.

طولی نکشید که مرد جوان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای صاحب آگهی واریز کرد تا باغ‌ویلا به مدت چند روز در اختیار او قرار گیرد. مرد جوان با خوشحالی موضوع را به خانواده‌اش اطلاع داد و قرار شد قبل از حرکت به سمت باغ ویلا با فرد آگهی دهنده هماهنگی‌های نهایی را انجام دهد.

روز قبل از حرکت با شماره صاحب آگهی تماس گرفت اما او پاسخ نداد. بعد از ساعتی برای دومین، سومین و چهارمین مرتبه هم با او تماس گرفت که بازهم پاسخی دریافت نکرد.

بار سفر چند روزه را بسته بودند و لنگ هماهنگی فرد آگهی دهنده بودند اما هربار که با او تماس می‌گرفتند، تلفنش را پاسخ نمی‌داد تا اینکه شماره تلفن مورد نظر از دسترس خارج شد. مرد جوان که فهمیده بود بازیچه قرار گرفته، از سفر چند روزه صرف نظر کرد و بعد از تعطیلات عید غدیر به مرکز فرماندهی پلیس فتای مشهد رفت و از فرد آگهی دهنده به جرم کلاهبرداری شکایت کرد.

با گشوده شدن سه پرونده کلاهبرداری با ترفند اجاره باغ‌ویلا در اطراف مشهد، تیمی از کارشناسان فضای مجازی پلیس فتای استان خراسان رضوی وارد عمل شدند و به بررسی شماره تلفن‌های این آگهی‌های فریبنده پرداختند. آگهی‌های اجاره باغ ویلای منتشر شده در سایت دیوار، تصاویری واحد اما شماره تماس‌هایی متفاوت داشت که نشان می‌داد همگی از سوی یک نفر ارسال شده است. کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی نقاط آنتن‌دهی شماره تلفن‌های موجود در این آگهی‌ها رد متهم را در یکی از مناطق شمال غربی مشهد زدند و با هماهنگی قضایی به سراغ او رفتند.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی متهم این پرونده که جوانی بیست‌ویک ساله است در عملیات ضربتی مجریان قانون دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: متهم در اعترافاتش به افسر تحقیق پرونده خود گفته است که پیش‌تر شاگرد یک مشاور املاک و مسئول اجاره و فروش باغ ویلاهای اطراف مشهد بوده است. این جوان بیست‌ویک ساله هر بار که مشتری برای باغ‌ویلاها می‌برده تصاویری را از فضای اتاق‌ها و محیط اطرافشان می‌گرفته و همه آن‌ها را در گوشی تلفن همراهش ذخیره می‌کرده است. در این میان متهم به دلیل تخلفات شغلی از سوی صاحب کارش اخراج می‌شود. او که عکس‌های زیادی از باغ ویلاها را در حافظه تلفن همراهش داشته، از ۴ ماه قبل نقشه کلاهبرداری با شگرد اجاره باغ‌ویلا را طراحی و عملی می‌کند. او تصاویر باغ‌ویلاها را در سایت دیوار منتشر و بعد از دریافت بیعانه تلفن همراهش را از دسترس خارج می‌کرده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهم برای اینکه ردی از خود باقی نگذارد از شماره تلفن‌ها و حساب بانکی‌های افراد دیگر استفاده می‌کرده است. طبق استعلام از حساب بانکی متهم مشخص شد که تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان در مبالغ ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به کارت بانکی او از سوی افراد مختلف واریز شده است.

به گفته این مقام ارشد پلیس فتای استان این تنها بخشی از کلاهبرداری جوان بیست‌ویک ساله است و احتمال افزایش مبلغ کلاهبرداری با توجه به وجود حساب‌های دیگر که اغلب کارت‌های اجاره‌ای هستند، وجود دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی بیان کرد: مأموران ما در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۵ عدد سیم کارت متعلق به افراد دیگر و ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف و ضبط کرده‌اند. متهم پس از تکمیل بررسی‌های اولیه و قبول بزه انتسابی به دستور مقام قضایی راهی زندان شد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.

سرهنگ جهانشیری در پایان گفت: تعدادی بسیاری از شکات به دلیل پایین بودن رقم کلاهبرداری به پلیس یا دادسرا مراجعه نکرده و از فرد کلاهبرداری شکایت نمی‌کند و همین امر موجب تکرار کلاهبردار متهم یا متهمان این‌گونه پرونده‌ها می‌گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن