اخبار مهم

دستور مادر به پسر: پدرت را بکش ! / ۲۰ سال بعد قاتل اعدام نمی شود!

کد خبر : 31439

تنها اولیای دم پرونده قتل مرد میانسال که پس از ۲۰ سال همچنان خواهان قصاص قاتل پدرش بود، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی از اعدام گذشت کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۷۹ با کشف جسد مردی زیر پل تهرانسر رقم خورد.
در ادامه بررسی‌ها هویت مقتول بدست آمد و تحقیقات تیم جنایی نشان می‌داد که همسر مقتول در این جنایت دست دارد. بدین ترتیب زن میانسال بازداشت شد و در تحقیقات راز قتل شوهرش را برملا کرد: شوهرم اعتیاد به مواد مخدر داشت و ما را اذیت می‌کرد. وسایل خانه‌ام را برای اعتیادش می‌فروخت و زمانی که اعتراض می‌کردم مرا کتک می‌زد.او ادامه داد: از دست کارهای او خسته شده بودم و تصمیم به قتلش گرفتم. از پسر ۱۶ ساله‌ام و دوست ۲۲ ساله‌اش به نام حمید خواستم کمکم کنند. شب حادثه من و دو دخترم خانه را ترک کردیم و حمید به خانه‌مان آمد و با همدستی پسرم او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسد همسرم را به زیر پل تهرانسر منتقل کردند.

اعتراف زن میانسال باعث دستگیری پسر ۱۶ ساله و دوستش شد آنها در تحقیقات به قتل اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات متهمان پای میز محاکمه رفته و حمید و پسر مقتول به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند. همسر مقتول نیز به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

در حالی که متهمان این جنایت در زندان به سر می‌بردند پدر و مادر مقتول که در آن زمان اولیای دم بودند به دادسرا رفته و از خون نوه‌شان سروش گذشت کردند اما خواهان قصاص دومین متهم پرونده شدند.

بدین ترتیب پسر مقتول پس از تحمل حبس از جنبه عمومی جرم از زندان آزاد شد. مدتی بعد نیز پدر بزرگ و مادربزرگش فوت کردند و سروش و خواهرانش اولیای دم پرونده قتل پدر محسوب ‌شدند سروش و یکی از خواهرهایش چندی بعد با مراجعه به دادسرا از قصاص حمید گذشت کردند. اما یکی از خواهرها همچنان خواهان قصاص متهم بود. باتوجه به اینکه دو نفر از اولیای دم رضایت خود را اعلام کرده بودند و حمید نیز مدت زیادی در زندان بود، مرد جوان موفق شد با قرار وثیقه از زندان آزاد شود.حمید پس از آزادی به قید وثیقه از زندان بیرون آمد و در حالی که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده بود، بعد از ۲۰ سال از این جنایت یکی از دختران مقتول خواهان قصاص حمید شد و گفت: من آن زمان کوچک بودم و توانایی پیگیری پرونده قتل پدرم را نداشتم اما حالا که بزرگ شده‌ام و توانایی پرداخت پول دیه‌ای را که خواهر و برادرم می‌خواهند دارم، با پرداخت این پول خواهان قصاص حمید هستم. با درخواست دختر جوان، دستور بازداشت دوباره حمید صادر و او برای اجرای حکم راهی زندان رجایی شهر شد. اما با تلاش واحد صلح سازش دادسرای امور جنایی پایتخت دختر جوان در آخرین لحظات از خون پدرش گذشت کرد و با دریافت دیه، حمید را بخشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن