اخبار مهم

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی درماه مبارک رمضان / تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی ویژه رمضان در دستور کار پلیس خراسان رضوی

کد خبر : 45345

فرماندهی انتظامی استان با صدور اطلاعیه ای از اجرای تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی رمضان در مشهد مقدس و سراسر استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم که فرصت دعا، نیایش، تهذیب نفس و تزکیه و خودسازی را به ضیافت خوان رحمت و مغفرت خداوند باری تعالی فراهم می سازد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز اطلاعیه ای را صادر کرد.
امید است با همراهی شهروندان مومن و پرهیزگار که در پناه انوار قدسی حرم مطهر امام رضا(ع) از نور معرفت و روحانیت و قداست این بارگاه ملکوتی بهره مند هستند و همچنین همکاری آگاهانه متصدیان محترم واحدهای صنفی و اماکن عمومی بتوانیم از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان هرچه بیشتر بهره مند شویم.

بر این اساس نکات زیر برای توجه شهروندان عزیز و مدیران واحدهای صنفی و اماکن عمومی اعلام می شود:
۱٫ متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود( به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می توانند به مسافران خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی بدون مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب( افطار) مجاز می باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد می شود.

۲٫ بر اساس احکام نورانی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف هستند، لکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن در ملاء عام خودداری کنند و در صورت تظاهر به روزه خواری این اقدام، جرم مشهود تلقی و مستوجب برخورد قانونی خواهد بود.

۳٫ کلیه رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

۴٫ یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجارهاست؛ انتظار می رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود، بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

۵٫ فرماندهی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد تلاش می کند با حضور نیروهای خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

۶٫ ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه های صنفی ذیربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

۷٫ حفظ حرمت و شان و احترام حرم مطهر رضوی و شهر مقدس مشهد و همچنین اماکن مذهبی از اهمتی بسزایی برخوردار بوده و با تشکر از همکاری شهروندان عزیز نسبت به این مهم در سال های گذشته، امید است امسال نیز در این عرصه خادم واقعی حفظ حرمت های مقدس در این قطعه از بهشت بایم.

۸٫ مسئولیت بی توجهی و رعایت نکردن موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه خواهد بود.

در پایان ضمن اعلام اجرای تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی در ماه مبارک رمضان و شکرگزاری خداوند متعال به خاطر توفیق خدمت در دارالشفای عاشقان و دلدادگان ولایت و امامت که در استان مقدس رضوی خادمان نظم و امنیت هستند از روزه داران و مومنان پرهیزگار التماس دعای مخصوص داریم تا بتوانیم در عرصه خدمت و سنگربانی از امنیت و ولایت به وظایف و تکالیف خود شایسته و نیکو عمل کنیم و این عزم عمومی و مشارکت همگانی برای امنیت شهر مقدس مشهد مورد رضایت و لطف ولی نعمتمان، حضرت امام رضا(ع) قرار گیرد.

از شهروندان عزیز انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیک ترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن