زندگی

شوهرم می‌گوید که برای طلاق باید مهریه‌ات را ببخشی!

کد خبر : 31406

دختری ۲۴ ساله‌ام و ۷ ماه پیش با مردی ازدواج کردم که یک بار طلاق گرفته بود. عاشقش شده بودم و فقط می‌خواستم به او برسم. حالا متوجه شدم که مرد زندگی نیست، بعضی شب‌ها به خانه نمی‌آید و … . بعد از ازدواج خیلی عوض شد. به نظرم باید هرچه زودتر طلاق بگیرم اما می‌گوید که باید مهریه‌ات را ببخشی. چه کنم؟

صبح مشهد– شما پیام بسیار مختصری فرستادید و بهتر بود از نحوه آشنایی‌تان، سن همسر و علل طلاق وی از همسر قبلی‌اش توضیح کوتاهی می‌دادید. باید گفت که فکر طلاق در اوایل ازدواج به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند و گاه به انجام هم می‌رسانند اما واقعیت این است که اول باید علل اصلی مشکلات را زیر ذره‌بین قرار دهید و با بررسی سعی در حل آن‌ها داشته باشید. طلاق در واقع اولین راه‌حل برای حذف مشکلات بین زوج ها نیست.تنها هفت ماه از شروع زندگی مشترک‌تان گذشته است و احساس ناکامی می‌کنید. در این باره باید بدانید که عده‌ای با رویاهای طلایی که در ذهن خود از ازدواج ساخته اند، وارد این رابطه می‌شوند. به عنوان مثال شما قبل از ازدواج عاشق همسر خود شدید و حتما تصور بسیار شیرینی در ذهن داشتید که در آن جایی برای خشم، عصبانیت، اختلاف سلیقه و ناهماهنگی نبوده است. وقتی فاصله رویا تا واقعیت زیاد شود حتما فکر طلاق به ذهن‌تان خطور خواهد کرد.
چند دلیل دیگر این اتفاق عبارت اند از: خیانت همسر، بلد نبودن مهارت‌های زندگی‌مشترک و تکراری شدن زوج ها برای یکدیگر.

کاش شناخت به دست می‌آوردید
در پیامک‌تان گفته‌اید که عاشقش شده بودم و فقط می‌خواستم به او برسم. توجه داشته باشید که شناخت ناکافی از یکدیگر قبل از ازدواج هم عامل دیگر ناکامی در زوج هاست. عده‌ای فقط عاشق بودن و دوست داشتن برایشان مهم است فارغ از این که چقدر با یکدیگر متناسب و هم کفو هستند. وجود همین تفاوت‌ها در ازدواج، جلوی حس خوشبختی را خواهد گرفت.

طلاق را پیشنهاد نمی‌کنم
بهتر است واقع‌بین باشید و بپذیرید که زندگی در هم پیچیدگی روزهای سخت و شیرین است. شوهر شما آن مرد رویایی دوران آشنایی قبل از ازدواج نیست. به یقین هر دو نفر شما به نوبه خود نسبت به آن دوران تغییراتی کرده‌اید. بیایید و در دنیای واقعی زندگی کنید. اجازه ندهید که رابطه‌تان تکراری شود و هر روز برای بهتر شدنش، تلاش کنید. منظورم این است که حس‌ها و نگاه‌های تازه را که در روزهای نخست آشنایی وجود داشته دوباره بسازید. تازگی داشتن برای یکدیگر سبب می‌شود که هر دو طرف از لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک شوند و حس مهم بودن را به یکدیگر القا کنند.

بحث مهریه را پیش نکشید
مهارت‌های مهمی مانند: گفت‌وگو، گوش کردن، همدلی، صبر، گذشت، تاب‌آوری، مسئولیت‌پذیری، تعهد و مدیریت هیجان‌ها به خصوص خشم را بیاموزید و سرلوحه زندگی خود قرار دهید. همچنین سد راه دخالت‌ها و اظهار نظرهای مخرب اطرافیان در زندگی‌تان شوید تا مشکلات کمتری برای‌تان ایجاد شود.با تکرار مدام طلاق، دادگاه، مهریه و … به نتیجه‌ای نمی‌رسید جز افزایش دلخوری و لجبازی و کینه‌توزی. پس یک فرصت تازه به زندگی جوان خود بدهید و سعی در حفظ آن داشته باشید نه این که در اولین قدم، به دنبال طلاق بروید.
منبع: سلام زندگی- خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن