پایتخت فرهنگ اسلامی

برای اولین بار در کشور و پس از اخذ مجوز انجام می شود؛

افتتاح سالن مطالعه عمومی عارف در مشهد مقدس

کد خبر : 31236

اولین سالن مطالعه عمومی در کشور با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مشهد مقدس افتتاح می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ اولین سالن مطالعه عمومی در کشور با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مشهد مقدس افتتاح می شود.
بر اساس اختیارات بند ب ماده ۳ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور، با استناد به دستور العمل اجرایی نحوه تاسیس کتابخانه ها ی عمومی مستقل دارای خدمات ویژه و سالنهای مطالعه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مجوز فعالیت سالن مطالعه عارف در مشهد مقدس اخذ و این سالن مطالعه آغاز به فعالیت خواهد کرد.
سالن مطالعه عارف در فضایی به مساحت ۵۰۰متر مربع و با زیربنای ۳۰۰متر مربع با ظرفیت ۹۰نفر ویژه برادران در خیابان احمدآباد، نبش عارف، طبقه دوم مسجد نقویه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مراسم افتتاحیه سالن مطالعه عارف روز یکشنبه ۲۶مردادماه ساعت ۱۰صبح در محل سالن مطالعه برگزار می شود.
گفتنی است در حال حاضر دراستان خراسان رضوی ۶۶سالن مطالعه خواستار اخذ مجوز فعالیت از نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستند که ازاین تعداد ۵۹مورد در مشهد مقدس و ۷مورد در شهرستانهای استان هستند و مراحل اخذ مجوز ۱۱سالن مطالعه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال انجام است.
شایان ذکر است با پیگیریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ورود به این مقوله نحوه فعالیت قانونی سالنهای مطالعه عمومی در حال حاضر اخذ مجوز برای ایجاد سالن مطالعه عمومی تنها از طریق نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام می شود و مردم نیز می توانند هرگونه فعالیت سالنهای مطالعه بدون مجوز را به اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی کنند تا از طریق اداره کل نظارت بر اماکن عمومی پیگیریهای قاونی انجام گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن