شهری

راه از بین بردن ویروس کرونا برای حفظ جان مردم برقراری چیزی مانند حکومت نظامی سلامت است/ آمار های کرونایی شفاف نیست!

کد خبر : 31118

دبیر اجرایی ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: متاسفانه دولت با مردم در خصوص آمار های کرونایی شفاف نیست و رسانه ها به مردم امار های غلط و اشتباهی می دهند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، محمد حسین روشنک در گفتگو با خبرنگار ما در وهله اول دهه امامت و ولایت را تبریک گفتند و گمراه نشدن در مسیر ولایت را قرار گرفتن در خود مسیر امامت دانستند.

وی ضمن بیان تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

مهندس روشنک از عملکرد دولت در مورد کرونا به جامعه خبرنگاری اشاره و افزود: افراد خبرنگار دراین دوران کرونا خیلی تلاش و سختی زیادی متحمل میشوند و از افراد پر تلاش جامعه هستند و میخواهیم اهالی رسانه به پویش ماسک بپیوندند زیرا باعث میشود جان انسان ها نجات یابد.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی خاطرنشان کرد:استاندار خراسان در مرحله اول کرونا اقدامات بسیار مفیدی انجام دادند که واقعا اگر ستاد ملی کرونا ترمز آن را نمی کشید حد اقل تلفات در خراسان رضوی به یک چهارم کاهش می یافت اما صد افسوس که اینگونه نشد ، روشنک ادامه داد یکی از این اقدامات مفید توجه به کادر درمانی است که جانشان را در این راه از دست میدهند برابر با شهید محسوب که خوشبختانه مقام معظم رهبری با آن موافقت کردند اما باید به کسانی که از این خطر نجات پیدا میکنند نمره مثبت ایثار برایشان منظور شود زیرا همانند خط مقدم جبهه ها کار بسیار دشواری انجام میدهند.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از پیشنهادهای ستاد مقابله با کرونای استان اجباری کردن ماسک برای عموم جامعه است که برای این منظور باید بودجه ای برای تهیه ماسک در نظر گرفته شود زیرا سلامت در وضعیت کنونی جامعه مهم ترین هدف است.

مهندس روشنک با بیان این موضوع که در صورت اهمیت کاری برای مسافرت مانعی نباید باشد ادامه داد اما مسافرت های غیر کاری باید ممنوع شود زیرا درست نیست نتیجه تلاش پزشکان ، پرستاران و همه کسانی که برای مقابله با کرونا در این مسیر هستند از بین برود.
رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: در مورد بحث کنکور اعلام نظر کردم که مخالف برگزاری آن هستم زیرا این تجمع به خودی خود باعث پیشروی کرونا میشود که نه تنها خود شرکت کننده کنکور که حتی خانواده ها را درگیر این ماجرا میکند، به نظر بنده بهترین راه ورود به دانشگاه با توجه به سوابق تحصیلی است.

وی تاکید کرد: افرادی که در دوران کرونا از نظر افتصادی دچار تزلزل شدند را باید شناسایی کرد و راهکاری برای بهتر شدن شرایط صورت گیرد تا بتوان وضعیت  آنها را به بهترین شکل مدیریت کرد، باید به مردم اعتماد کرد زیرا همین مردم به نظام جمهوری اسلامی ایمان دارند.

مهندس روشنک به نحوه اطلاع رسانی اخبار کرونا به مردم تاکید کرد و افزود: نباید نسبت به موضوع مهم کرونا بی تفاوت باشیم و بایستی اخبار به صورت دقیق در صدر خبرها در رسانه های ملی گفته شود.
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی یادآور شد: متاسفانه دولت با مردم در خصوص آمار های کرونایی شفاف نیست و رسانه ها به مردم امار های غلط و اشتباهی می دهند که اصلا به نفع سلامت جامعه نیست.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی دوران دفاع مقدس به دلایل گوناگون از شرایط کنونی بدتر بود و برای یک ماه بیشتر مواد غذایی نداشتیم ولی مردم ان دوران را با سربلندی پشت سر گذاشتند، در حال حاضر و در این دوران وضعیت بسیار خوبی دارد که از جمله ذخیره یک ساله مواد غذایی است .
مهندس روشنک بیان کرد:برای حفظ جان مردم باید چیزی مانند حکومت نظامی سلامت در جامعه برقرار شود و هدیه دادن ماسک به دیگران که راه ساده ای است برای کم کردن تلفات در جامه است .
ایشان در اخر سخنان خود در مورد بحث کرونا دو راحل برای از بین بردن ان اعلام کردند: رعایت دستورات مقام معظم رهبری و عدم عادی نشان دادن شرایط کنونی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن