استانی

اهدای عضو کودک مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

اهدای اعضای بدن دختر ۱۰ ساله مرگ‌مغزی ساکن بجنورد به جان چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

صبح مشهد– دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و بیست و هفتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، کودک مرگ مغزی “مرضیه نورانی” که از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد معرفی شده بود پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مردی ۱۹ ساله ساکن نیشابور که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد آن زنده یاد نیز در بیمارستان منتصریه به یک زن ۵۸ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به این بیمار زندگی دوباره بخشید همچنین قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا