شهری

رئیس اتحادیه املاک مشهد:

اکثر خرید و فروش املاک در مشهد قولنامه‌ای است

کد خبر : 55504

رئیس اتحادیه مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: بازار مسکن در سال جاری بسیار سنگین و راکد بود و خرید و فروش نداشتیم، اکثر خرید و فروش‌ها قولنامه‌ای بوده و در حاشیه شهر اتفاق افتاده است.

به گزارش صبح مشهد، حسین رستمی در خصوص معامله خانه‌های قولنامه‌ای در سطح مشهد اظهار کرد: بازار ملک در کل کشور رونق قابل توجهی در زمینه خرید و فروش نداشته و علت آن نیز خروج بخشی از سرمایه از حوزه ساخت‌وساز بوده است.

وی افزود: طی سال جاری افراد سازنده از این بخش خارج شدند یا شروع به ساخت‌وساز نکردند، بنابراین رکود ایجاد و موجب شده افرادی که توانایی خرید ندارند، اکثرا خرید قولنامه‌ای انجام دهند. بازار مسکن در سال جاری بسیار سنگین و راکد بود و خرید و فروش نداشتیم، اکثر خرید و فروش‌ها قولنامه‌ای بوده و در حاشیه شهر اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه مشاورین معاملات املاک مشهد ادامه داد: رقم دقیقی از تعداد خانه‌های قولنامه‌ای وجود ندارد؛ زیرا این معاملات ثبت نمی‌شود که آمار رسمی داشته باشیم. افزایش خرید و فروش این خانه‌ها به دلیل قیمت پایین آن‌ها و وضعیت حاکم بر بازار است. این منازل قولنامه‌ای بیشتر در خیابان نهضت، طبرسی، شهرک شهید رجایی و گلشهر قرار دارند.

رستمی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از خانه‌های با اسناد عادی یا قولنامه، غیرمجاز ساخته و بعد با قولنامه واگذار شدند، عنوان کرد: مهلتی داده شده تا دارندگان سند عادی آن را به سند رسمی تبدیل کنند؛ این از مفاد قانونی است که مجلس تصویب کرده و توسط دفترخانه اسناد رسمی قابل انجام است.

وی بیان کرد: تبدیل سند عادی یا قولنامه به سند رسمی مفید است؛ اگر دارندگان این سندها بخواهند انشعاب بگیرند یا به حق و حقوق خود رسیدگی و یا طرح شکایت کنند، اوراق عادی اعتبار نخواهد داشت و سند رسمی به رسمیت شناخته می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: منازل با قراردادهای عادی یا قولنامه‌ها بیشتر در حاشیه شهر و نقاط ضعیفی است که افراد توان خرید خانه با سند رسمی را ندارند. این نوع خانه‌ها کمتر در نقاط مرکزی شهر به چشم می‌خورد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن