اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

رتبه سوم خراسان رضوی در ثبت نام سرشماری اینترنتی به لحاظ تعداد خانوارها

کد خبر : 6796

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن خراسان رضوی گفت: تاکنون این استان در رتبه سوم ثبت نام اینترنتی سرشماری کشور به لحاظ تعداد خانوارها قرار دارد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا جمشیدی با بیان این مطلب اظهار داشت: تا کنون ۱۵۸ هزار و ۴۳ خانوار از این استان موفق به درج اطلاعات خود در سامانه ی سرشماری شده اند.
وی افزود: استان های تهران با ثبت ۴۰۰ هزار و ۵۶۳ خانوار در رتبه ی نخست و اصفهان با ۱۶۱ هزار و ۸۴۱ نفر درجایگاه دوم کشور قرار دارند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: میزان مشارکت مردم تا ۱۸ مهر ماه در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ۱۰ و پنج دهم درصد بود.
جمشیدی ادامه داد: شهرستان های بردسکن، بجستان و خلیل آباد به ترتیب با ۱۳ و هفت دهم،۱۳ و پنج دهم و ۱۲ و سه دهم درصد بیشترین مشارکت را در ثبت اینترنتی اطلاعات خانوار در سطح خراسان رضوی به خود اختصاص داده اند.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان مشهد با مشارکت هفت و هفت دهم درصدی رتبه ۱۳ را در میان شهرستان های استان کسب کرده است.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: عدم مشارکت کارکنان دولت در طرح سرشماری اینترنتی و عدم اطلاع رسانی به موقع از عوامل پائین بودن رتبه استان در ثبت اینترنتی اطلاعات خانوار در کشور است.
جمشیدی گفت: برای اجرای مرحله دوم یا همان سرشماری حضوری ۱۲ هزار متقاضی ثبت نام کردند و دو هزار نفر آنها برگزیده شدند. این افراد از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان بطور متوسط هر روز اطلاعات ۴۰ خانوار را ثبت خواهند کرد.
وی همچنین تامین خودرو و رایانه را ازمشکلات ستاد سرشماری برای اجرای مرحله دوم آن عنوان و بیان کرد: خواستار همکاری دیگر دستگاههای اداری و نهادها از جمله نیروهای مسلح، شهرداری و آستان قدس برای اطلاع رسانی در رابطه با ثبت نام اینترنتی اطلاعات کارمندانشان در سامانه www.sarshomari95.irهستیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی افزود: طبق توافقی که مرکز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران انجام داده اند قرار است همه کسانی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند از ۲ گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند شوند.
وی درباره جزییات این طرح گفت: افراد می توانند با وارد کردن کد آماری ۱۲ رقمی که پس از تکمیل اطلاعات سرشماری مرکز آمار ایران به آنها داده شده است و همچنین شمار اعضای ثبت نام شده خانوار خود، به تارنمای اپراتورهای تلفن همراه وارد شوند.
وی ادامه داد: این اطلاعات در بانک اطلاعاتی مرکز آمار ایران کنترل و تایید آن به اپراتور ارسال می شود.
جمشیدی گفت: از طریق پیام رسان ۳۰۰۰۰۰ به همه کسانی که این فرم را پر کنند برای دریافت اینترنت رایگان اطلاع رسانی می شود.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن خراسان رضوی افزود: همچنین به کسانی که برای چند نفر فرم های سرشماری اینترنتی را پر کرده اند به تعداد خانوارهای پر شده، اینترنت مجانی داده می شود که سقف این میزان برابر با ۱۰گیگابایت است.
بر اساس پیش بینی باید در قالب سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ اطلاعات دو میلیون و ۷۵ هزار و ۷۰۲ خانوار در خراسان رضوی ثبت شود. این میزان برای شهرستان مشهد نیز یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۰۴ خانوار پیش بینی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن