شهری

سه تُن مواد غذایی تاریخ گذشته در مشهد جمع‌آوری و معدوم شد

کد خبر : 30697

سه تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در بازرسی‌های بهداشتی کارشناسان بهداشتی از واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) جمع‌آوری و معدوم شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حسین حسین زاده رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد گفت: این اقدام در قالب تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی پس از بازگشایی و تعطیلی‌های مرتبط با کرونا انجام شده است و معدوم‌سازی این مواد غذایی که سودجویان قصد دستکاری تاریخ مصرف و فروش مجدد آنها در بازار را داشتند سبب پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های گوارشی می‌شود.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبر دیگری به نقل از مدیر گروه بهداشت محیط و کار این دانشگاه گزارش داد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی با جدیت پایش می‌شود.
علی اصغر حسنی افزود: ادارات و نهادهایی که بیشترین مراجعه کننده را دارند بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بازرسی از ادارات و نهادهای دولتی با مشارکت فرمانداری‌ها انجام می‌شود علاوه بر این بازدید از اصنافی که مراجعه کنندگان بیشتری دارند نیز با همکاری اتاق اصناف و بازدید از مطب‌ها نیز توسط سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان انجام می‌شود.
او ادامه داد: پس از بازدید از نهادهای دولتی و غیر دولتی یک لوح اطلاع رسانی در هر نهاد نصب می‌شود که نشان دهنده درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
مدیر گروه بهداشت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تالارهای پذیرایی نیز طبق مصوبه ستاد کرونا فعلا تعطیل شده ‌است چرا که گردهمایی و اجتماعات انسانی منجر به شیوع ویروس بیشتر کرونا شده‌ است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن