استانی

بیانیه حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه ‌خراسان‌ رضوی در خصوص وضعیت اسفناک معیشتی مردم

کد خبر : 30662

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه ‌خراسان‌ رضوی درباره ضرورت توجه به معیشت اقشار مختلف مردم به رغم تنگناهای موجود اقتصادی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش صبح مشهد در این بیانیه که به قلم حسین اکبریان محمدآبادی تنظیم شده، آمده است:

آنچه اکنون در عرصه اقتصادی کشور شاهد هستیم، افسارگسیختگی قیمت ارز و به تبع آن افزایش نرخ تورم، بیکاری و بالا رفتن میزان رکود در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه تولید و تجارت است. روندی که به طور جدی سطح معیشت مردم شریف و بزرگوار کشورمان را که همواره از سخت‌ترین آزمون‌ها پیروز و سربلند بیرون آمده‌اند، تحت‌الشعاع قرار داده و آرامش و توان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را در زمینه‌های گوناگون از آنان سلب نموده است.

به واقع باید اذعان کرد که شمار کثیری از صاحبان اصلی انقلاب و ولی‌نعمتان این سرزمین، در حال حاضر در حالت اضطرار و در نگرانی و گاه نیز در تنگنای عدم امنیت غذایی به سر می‌برند.

البته و بدون تردید نمی‌توان و نباید تکانه‌ها و شوک‌های عظیمی همچون خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌های سخت و پیاپی از سوی این کشور، عواقب سنگین ناشی از شیوع کرونا، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور و یا مهم‌تر از همه شوک کاهش بی‌سابقه صادرات نفت را که طی سه سال اخیر بر اقتصاد کشورمان وارد شده است، نادیده گرفت.

در عین حال وجود این مشکلات و همچنین برخی سوء‌مدیریت‌ها، از دولت برجام محور تدبیر و امید! در قبال وضع موجود و نیز در قبال تامین امنیت در وجوه و سطوح گوناگون، سلب مسئولیت نمی‌کند و آنان باید پاسخگوی تصمیمات مختلف خود، از جمله ناتوانی در کنترل قیمت ارز، وضعیت بازار سرمایه و جذب نقدینگی سرگردان مهلک و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود اقتصادی و عدم تعامل با کشورهای ابرقدرت دوست باشند!

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه ‌خراسان‌ رضوی با اشعار نسبت به وضعیت و شرایط منحصر به فرد کنونی، در حوزه‌های سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی از همه ارکان حاکمیت نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد در راستای حفظ منافع ملی و تامین منافع ملت و برای حفظ کیان اسلامی این سرزمین، با استعانت از خداوند متعال در کنار یکدیگر و با یاری هم در صدد حل و فصل معضلات اصلی کشور باشند و بویژه دولت محترم با تغییر سیاست‌ها و روال‌ها و با اولویت بخشیدن به معیشت مردم، مانع از حاد شدن بحران‌ها، نهادینه گردیدن سرخوردگی و نومیدی و در نتیجه گسترش آسیب‌های گوناگون روانی و اجتماعی در جامعه شوند.

اقداماتی نظیر برطرف ساختن موانع و تنگناهای تولید، پایان بخشیدن به چرخه رانت‌خواری به ویژه در حوزه اقتصاد، توجه جدی به تولید ملی، پرهیز از دامن زدن به تب سوداگری در بورس و تبدیل آن به نیروی محرکه تولید، همسان‌سازی و افزایش دستمزدها، متناسب با تورم لجام‌گسیخته و افزایش حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان، می‌تواند اثرات مثبت و مفیدی بر نظام اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد و فرصت‌ها و امکان‌های تازه‌ای برای مردم فراهم آورد.

لذا با توجه به ملاحظات فوق، انتظار می‌رود، قوای سه‌گانه به همراه همه نهادهای قدرت، با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتبی، تجارب ملی و خرد جمعی، عزت، کرامت و سربلندی ملت و توسعه همه‌جانبه و سرافرازی کشور را سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار دهند و برای بهبود شرایط با یکدیگر همکاری نمایند.

به امید سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
حسین اکبریان محمدآبادی حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه ‌خراسان‌ رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن