پایتخت فرهنگ اسلامی

آیین‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

کد خبر : 30615

رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، آیین‌ها و مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچون سراسر کشور به صورت پرشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد روز سه شنبه در همایش “طرح ملی گام دوم تبلیغ” در شهرستان سبزوار افزود: در ایام نزدیک به ماه محرم با فضاسازی و سیاه پوشی شهر، خیابانها و معابر به حسینیه تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: تمام مراسم روضه‌خوانی و عزاداری امام حسین(ع) در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: با وجود تداوم حضور ویروس کرونا مردم ولایتمدار و هیات‌های عزاداری این شهرستان مراسم روضه خوانی را برگزار می کنند و با سیاه‌پوشی محلات، تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و اصناف شعائر دینی بر پا داشته می شود.
سجادی نژاد افزود: همچنین در ایام ماه محرم، هیات‌های مذهبی و خیران در قالب طرح احسان حسینی بسته‌های معیشتی و نذورات را برای کمک به نیازمندان توزیع می کنند.
۳۲۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی و ۲۱۵ مداح دارای کارت مداحی در شهرستان های سبزوار، داورزن و خوشاب فعالیت می کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۶۳۴ تن رسیده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن