اسلاید شویادداشت روز

۲۳۲ نامزد انتخابات مجلس در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی ثبت نام کردند

کد خبر : 57159

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۳۲ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۲ حوزه انتخابیه این استان تاکنون در درگاه اینترنتی این شورا ثبت نام کرده اند.

به گزارش صبح مشهد، غلامرضا بصیری پور امروز در نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار کرد: انتخابات این دوره اهمیت چند برابری دارد زیرا با مشارکت حداکثری مردم دشمن ناامیدتر می‌شود.

وی افزود: انتخابات ۱۱ اسفندماه نماد حرکت مردمی و عامل مایوس کردن دشمن است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از میان کاندیداهایی که در سایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت‌نام کرده و یا از طرق مختلف رزومه خود را به اطلاع دبیرخانه شورای ائتلاف رساندند بررسی اولیه صورت گرفت و ۲۳۲ نفر برای شرکت در مرحله نهایی با توجه به سوابق و تخصصی که دارند دعوت به جلسه حضوری خواهند شد.

بصیری پور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه شورای ائتلاف برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: از ماه‌ها قبل شروع کردیم، کمیته انتخابات تشکیل دادیم و خیلی از افراد را رصد کردیم، حتی قبل از ثبت نام هم برخی‌ها را دعوت کردیم و پیشنهاد ثبت نام را به افراد صالح، متعهد، متخصص و توانمند مطرح کردیم حتی بیانیه دادیم افراد توانمند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه لیست مد نظر شورای ائتلاف در مراحل نهایی است، افزود: ظرف چند هفته آینده لیستی که حاصل پیگیری کمیته انتخابات است را معرفی می کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه به شاخص‌های شورای ائتلاف برای معرفی کاندیداها اشاره کرد و افزود: یک شاخص کلی و عمومی شامل التزام به اسلام و ولایت فقیه داریم اما ویژگی‌های خاص مانند توانمندی جزء شاخص‌ها است. بصیرت و شناخت نسبت به دشمنان جزء شاخص‌های مهم دیگر ما است.

بصیری پور در خصوص حمایت شورای ائتلاف از نمایندگان فعلی مجلس، متذکر شد: ممکن است برخی نمایندگان فعلی هم جزء لیست مورد حمایت شورای ائتلاف باشند، فعلا منتظر نتیجه کمیته انتخابات شورای ائتلاف هستیم.

وی در خصوص نحوه انتخاب فهرست نهایی شورای ائتلاف در استان، گفت: ابتدا پس از بررسی اولیه سوابق نامزدها، فهرستی معادل پنج برابر ۱۸ کرسی استان در مجلس تهیه می شود. در مرحله بعد، پس از بررسی بیشتر سوابق و برنامه ها فهرست به سه برابر ۱۸ کرسی نمایندگی کاهش می یابد و در انتها نیز فهرست ۱۸ نامزد منتخب شورای ائتلاف از ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی معرفی خواهد شد.

منبع: فارس خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن