استانی

کرونا جان یکی از پزشکان تربت‌جامی را گرفت

کد خبر : 30427

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: نام روانشاد دکتر “محمدجمعه رنجبر” بخاطر ابتلا به ویروس کرونا به عنوان نخستین “شهید مدافع سلامت” در این شهرستان ثبت شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر محمد افکار افزود: این پزشک متعهد، دلسوز و مدافع سلامت که از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز بود، در پی ابتلا به ویروس کرونا دیشب درگذشت.

وی ادامه داد: مرحوم دکتر رنجبر در طول مدت شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تلاشهای خالصانه بسیاری برای بهبود بیماران کرد تا اینکه خودش نیز به ویروس کرونا دچار شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به شدت مراقبتهای زیاد در حوزه سلامت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: با این وجود بخاطر تماس مستقیم و مستمر کادر درمانی به ویژه پرستان با بیماران کووید ۱۹ ابتلا به ویروس کرونا دامن این قشر زحمتکش را می‌گیرد.

وی گفت: روانشاد دکتر رنجبر از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و یکی از با سابقه‌ترین پزشکان در منطقه تربت‌جام به ویژه فعال در روستاهای این شهرستان بود که افزون بر ۲۰ سال از عمر خود را صرف خدمت به محرومان کرد.

۴۱۵ هزار و ۸۱۴ نفر ساکنان چهار شهرستان تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام در شرق و جنوب شرقی خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام هستند. سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر تربت‌جام پیش‌بینی شده‌اند.
مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، چهار بخش “مرکزی، نصرآباد، پایین‌جام و بوژگان” و ۱۳ دهستان و ۲۵۱ روستا است. تربت‌جام از سمت شمال شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق هم مرز با افغانستان است.

شش شبکه بهداشت و درمان شامل چهار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد و دو دانشکده علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام به جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی خدمت می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن