پایتخت فرهنگ اسلامی

کار دوخت یک میلیون لباس ویژه آیین شیرخوارگان حسینی امسال آغاز شده است

کد خبر : 53057

مسوول هماهنگی امور استانهای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: برنامه‌ریزی برای دوخت یک میلیون لباس آیین شیرخوارگان حسینی آغاز شده است و این لباسها در ۴۵ کشور توزیع می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، نوید آقاسی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون دوخت ۵۰۰ هزار لباس در ۷۰ کارگاه به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: آیین شیرخوارگان حسینی امسال در دست کم هفت هزار منطقه داخل کشور و ۴۵ کشور از جمله عراق، پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای آفریقایی برگزار می‌شود.

مسوول هماهنگی امور استانهای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امروز بیست و دومین نشست سالانه مجمع جهانی علی اصغر(ع) با حضور حدود هزار نفر در مشهد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد و تبادل نظر و هماهنگی بیشتر بین مسوولان برگزاری از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودک شیرخوار و شهید امام حسین (ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌ است.

این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ش در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود. این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن