پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد غرق نور و سرور رضوی

کد خبر : 29987

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: آذین‌بندی شهر، اکران تصاویر خادمان حرم رضوی(ع)، اجرای برنامه و سرود، نورافشانی و اکران بیلبوردها و تابلوهای شهری از جمله اقدامات شهرداری مشهد در ایام مبارک دهه کرامت است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دستگاه های مسئول در این زمینه، باعث شد بسیاری از برنامه‌هایی که شهرداری، مردم و دیگر دستگاه‌ها برای دهه کرامت تدارک دیده بودند، امکان برگزار شدن پیدا نکند و لغو شود. وی افزود: در این وضعیت، برگزاری تمامی برنامه های فرهنگی و اجتماعی تابع شرایط پیچیده و دشواری می‌شود و امکانات و ابزارهایی که در اختیار می‌ماند، محدود می‌شود به فضاآرایی شهری و برخی فعالیت‌ها که با پروتکل‌های بهداشتی مغایرت ندارد.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درخصوص فضاآرایی انجام شده در سطح شهر گفت: از ابتدای دهه کرامت ۳ هزار آویز ستونی، ۱۲۰۰ آویز بیرقی بی آر تی و ۱۲۰۰ آویز بیرقی در سردرب مغازه‌ها شهر در سطح شهر نصب شده است. همچنین ۷سازه شمسه و ٢۵٠ پایه ستون شهری با درج القاب حضرت رضا (ع) روی پل‌ها نصب و فضای عمومی شهر نیز با ١٠٠ هزار متر ریسه‌ آذین بندی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اجرای برنامه‌های سرودخوانی در برخی نقاط پرتردد شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط گروه های سرود تا شب میلاد امام رضا(ع) با مشارکت موسسه آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی انجام می شود. همچنین پیش‌بینی شده است در این بازه زمانی ۱۵۰۰ اجرا توسط گروه‌های سرود در نقاط مختلف شهر انجام شود.

مصحفی تصریح کرد: ۵۳ عدد قاب‌ عکس شهری با تصاویر خادمان امام ‌رضا(ع) از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر اکران شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به مشارکت هیئات مذهبی برای فضاآرایی محلات گفت: ۵۰ هزار ریسه‌نوری با هدف افزایش چراغانی معابر شهری در این ایام مبارک در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته و توسط این عزیزان در شهر نصب شده است. وی همچنین اضافه کرد: اکران حدود ۳۰۰ استرابورد، بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم» از دیگر اقدامات مدیریت شهری ویژه این ایام بوده که توسط روابط عمومی شهرداری مشهد انجام شده است. اکران ویدئوهای دهه کرامت در تمامی تلویزیون‌های شهری و مترو نیز با هدف افزایش نشاط اجتماعی صورت گرفته است. مصحفی افزود: ۲۰ هزار پرده الوان نیز برای تزئین و فضا آرایی شهر به هیئات مذهبی تحویل داده شده و ۲۰ دستگاه ون نیز با ظاهر مشخص برای تردد در معابر مشهد و پخش سرود و نواهای متناسب با این ایام در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار در پایان خاطرنشان کرد: چاپ ۱۳۰ هزار پوستر در ابعاد مختلف با تصاویر حرم مطهر و توزیع آنها در محلات و بین هیئات مذهبی، توافق با سروش برای پخش گسترده ویدئوهای دهه کرامت در صدا و سیمای مراکز استان‌ها از روز سه شنبه و انتشار گسترده ویدئوهای دهه کرامت در شبکه های اجتماعی سراسر کشور از روز دوشنبه از دیگر برنامه های روابط عمومی شهرداری مشهد برای گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن