اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

استاندار خراسان رضوی در حاشیه دیدار با استاندار نجف خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک برای تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی

کد خبر : 52510

استاندار خراسان رضوی گفت: کمیته مشترکی برای تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی تشکیل می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یعقوبعلی نظری که به همراه هیئتی به استان نجف عراق سفر کرده است، امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای با استاندار نجف و مدیران این استان مقرر شد ارتباطاتی مستمر بین مسئولان استان خراسان رضوی و استان نجف برقرار شود تا امر زیارت برای زائران دو کشور تسهیل، روان و گسترده شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک برای تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی ادامه داد: موضوعاتی از قبیل تحصیل دانشجویان عراقی در مشهد و درمان زائران در کنار زیارت و الزامات و نیازهای زائران مورد گفت و گو قرار گرفت.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین موضوع اقدامات مشترک برای پذیرایی از زائران ایرانی و عراقی در دو کشور مورد بررسی قرار گرفت تا خدمتگزار خوبی برای زائران در دو کشور داشته باشیم.

او با قدردانی از استاندار نجف گفت: در سفری که استاندار نجف در آینده به خراسان رضوی خواهد داشت مباحث مطرح شده نهایی خواهد شد و امیدواریم این برنامه‌ریزی و رایزنی‌ها موجب خیر و برکت و تسهیل سفر زائران شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این سفر خدمت رسانی به زائران در اربعین و دهه آخر صفر نیز بررسی خواهد شد.

هم‌چنین ماجد الوائلی استاندار نجف درباره این دیدار اظهار کرد: موضوع تحصیل دانشجویان عراقی در ایران و درمان آن‌ها در این نشست مشترک مورد بررسی قرار گرفت که در قالب کمیته مشترک این مشکلات بررسی و برطرف خواهد شد.

در این سفر استاندار خراسان رضوی و هیئت همراه موضوعاتی از قبیل اسکان، اقامت و حمل و نقل زائران و دیگر خدمات مورد نیاز زائران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن