زندگی

آرای حاشیه ساز داوران در شب هجدهم «عصر جدید»

کد خبر : 29711

برخورد تند رویا نونهالی با یک شرکت‌کننده و قضاوت داوران، واکنش‌های فراوان مخاطبان را برانگیخته است

صبح مشهد– یک شنبه‌ شب در قسمت ۱۸ مسابقه «عصر جدید»، شاهد دو اتفاق بودیم که از سوی مخاطبان این مسابقه، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. یکی از این اتفاقات، برخورد تند رویا نونهالی با یکی از شرکت‌کننده‌های جوان «عصر جدید» است و مسئله دیگر مربوط به داوری و قضاوت داوران درباره یکی از شرکت‌کننده‌هاست. ماجرای این دو اتفاق چه بود و چرا واکنش‌های مخاطبان را برانگیخت؟
خشم رویا نونهالی
در این برنامه هلیا رضوی به عنوان آخرین شرکت‌کننده، به عنوان استعداد بازیگری به روی صحنه آمد. در پایان اجرای این شرکت‌کننده، رویا نونهالی اولین داوری بود که به او رأی سفید داد. پس از این داور، سیدبشیر حسینی به او رأی سفید داد و آریا عظیمی‌نژاد و امین حیایی رأی قرمز. رویا نونهالی در دفاع از رأی خود، به نکته مثبتی در اجرای او اشاره کرد، اما وقتی این شرکت‌کننده نظر کلی‌اش نسبت به قضاوت داوران را اعلام کرد و گفت که خوب اجرا نکرده و رای‌های قرمز به حق بوده، تصمیم گرفت رأیش را تغییر دهد؛ به نظر می‌رسید نونهالی احساس کرد که رأی او زیر سوال رفته و این شرکت‌کننده قدر رأی سفید او را ندانسته است. هرچند که این داور در انتها رای خود را سفید باقی گذاشت، اما توضیح داد که ادب حکم می‌کرده که شرکت‌کننده «عصر جدید»، نگوید اجرایش بد بوده است! بسیاری از کاربران، نوع برخورد نونهالی با هلیا رضوی را نادرست دانسته‌اند. واکنش تند رویا نونهالی راجع به اظهارنظر این شرکت‌کننده نه تنها مخاطبان را متعجب کرد، بلکه داوران و این شرکت‌کننده را نیز غافلگیر کرد.

ابهام در داوری داوران
یکی دیگر از مسائلی که در قسمت ۱۸ «عصر جدید» سروصدا به پا کرده، قضاوت داوران درباره محمدباقر صفری‌مقدم است. این شرکت‌کننده روی صحنه آمد تا طی یک دقیقه، تعداد زیادی گردو را به وسیله سر خود بشکند و ۲ رأی قرمز و ۲ رأی سفید نتیجه این اجرا بود. رویا نونهالی و آریا عظیمی‌نژاد در دفاع از رای قرمز خود ضمن اشاره به ایرادهای اجرای او، سوالی را درباره این که آیا اصلا این حرکت «استعداد» است، مطرح کردند. حتی بشیر حسینی که رای مثبت به این اجرا داده بود، توضیح داد که توانایی این شرکت‌کننده در مسیر اشتباهی به کار گرفته شده و با کلیت اجرای او مخالف بود! احسان علیخانی هم به عنوان کسی که در مرحله راستی‌آزمایی، مجوز ورود او به مسابقه را داده بود، توضیح داد که هدفش چه بوده و با آرای قرمز داوران موافق بود. در نهایت رای داوران به رای تماشاگران در سالن گذاشته شد و تعداد بیشتر آرای قرمز، این شرکت‌کننده را از مسابقه حذف کرد. حذف این اجرا و بحث درباره این که آیا توانایی او استعداد است یا خیر، باعث شد که مخاطبان اجرای این شرکت‌کننده را با موارد مشابه او مانند یونس مسعودی که وسایل سنگین را با دندان خود در حالت تعادل نگه می‌داشت و حسن چوپان که با ریش‌های بلند خود می‌توانست یک انسان را بلند کند، مقایسه کنند. مخاطبان با مقایسه این سه اجرا، سوالی درباره تناقض در قضاوت داوران مطرح کرده‌اند و نوشته‌اند آن دو اجرا که تفاوت چندانی با اجرای محمدباقر صفری نداشتند نیز نباید چهار رای سفید از داوران می‌گرفتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن