شهری

در دیدار شهردار منطقه ثامن با رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد بررسی شد:

آمادگی برای اجرای طرح «سلامت یاران حریم رضوی» در منطقه ثامن

کد خبر : 29699

رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد با اشاره به پیک دوم شیوع کرونا در کشور و در پیش بودن ایام پیک تابستان از اجرای طرح سلامت یاوران حریم رضوی در منطقه ثامن خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، دکتر حسین زاده رییس مرکز بهداشت ثامن در نشست مشترک با سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس که به منظور هماهنگی های بیشتر در زمینه اقدامات پیشگیری از کرونا و نظارت بهداشتی بیشتر در حریم مطهررضوی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به در پیش رو بودن ایام دهه کرامت و آغاز فصل تابستان،و احتمال افزایش قابل توجه حضور زائرین در منطقه ثامن، نیاز به تشدید نظارت ها و کنترل دقیق تر شرایط بهداشت عمومی منطقه به منظور پیشگیری از گسترش دوباره کرونا، محسوس می باشد.

وی همچنین به احتمال وقوع پیک دوم کرونا در کشور و در استان خراسان رضوی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: اگرچه از زمان شیوع این بیماری منحوس در مشهد، شاهد همکاری خوب همه ارگان ها و اعمال دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های ابلاغی، از سوی دستگاه های مختلف هستیم اما چنانچه با پیک دوم این بیماری مواجه شویم، به یقین همکاری گسترده تر در سطح عموم شهروندان مورد نیاز است.

حسین زاده افزود: تجربه نیز نشان داده که در مقابله با مشکلاتی که به صورت گسترده در جامعه بروز می کند،هر جا مردم به یاری ادارات و دستگاه های اجرایی آمده اند ،مواجهه با مشکلات و رفع آن ها راحت تر و با سرعت بیشتری انجام شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور به دنبال اجرای طرحی تحت عنوان « سلامت یاران حریم رضوی» هستیم که در صورت تایید و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس،از جوانان مشتاق ثبت نام به عمل می آید تا پس از آموزش های لازم توسط کارشناسان مراکز بهداشت،در امر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل و حریم بارگاه منور رضوی یاری گر دست اندرکاران امر باشند.

آماده هرگونه همکاری برای اجرای طرح سلامت یاران حریم رضوی هستیم

سیدمصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آماده هرگونه همکاری برای اجرای طرح سلامت یاران حریم رضوی هستیم، گفت: ظرفیت های خوبی از جمله شوراهای اجتماعی محلات و تشکل های مردمی همچون پایگاه های بسیج، گروه های جادی و دیگر گروه ها و انجمن های فعال مردمی که در برنامه های مشارکتی شهرداری با معاونت فرهنگی و اجتماعی ما در ارتباط هستند برای این امر وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این بسیاری از کارشناسان و نیروهای معاونت خدمات شهری ما که به صورت ۳ شیفت در سطح منطقه مشغول خدمت رسانی می باشند نیز می توانند هم در حوزه کنترل و پیشگیری و هم در زمینه اطلاع رسانی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

شهردار منطقه ثامن در ادامه با اشاره به اینکه میتوانیم از فضاهای تبلیغاتی موجود در سطح منطقه برای نصب و اطلاع رسانی پیام های بهداشتی مقابله با کرونا استفاده کرد، گفت: بیش از ۱۵ کیلومتر سازه فلزی به عنوان پوشش کارگاهی در اطراف پروژه های در حال اجرای سطح منطقه در جهت تامین ایمنی شهروندان نصب شده،که میتوان بخشی از آن ها را برای نصب پیام ها و هشدارهای بهداشتی لازم در نظر گرفت.

نعمتی در پایان گفت: با توجه به اینکه جلسه کارگروه بهداشت منطقه ثامن، به صورت مستمر با حضور مدیران و کارشناسان دو حوزه شهری و مرکز بهداشت ثامن برگزار می شود؛تشکیل کمیته ویژه ای به منظور برگزاری جلسات فوق العاده در راستای تبیین راهکارهای افزایش تعامل،تعیین و تقسیم وظایف هر مجموعه و تسهیل و تسریع در اجرای طرح «سلامت یاران حریم رضوی» را نیز در دستور کار معاونت خدمات و محیط زیست شهری منطقه قرار خواهیم داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن