زندگی

آگهی خیابانی عجیب مرد ۵۱ ساله برای همسریابی

کد خبر : 29661

مرد ۵۱ ساله برای پیدا کردن همسر با توزیع تراکت و مژدگانی ۳ میلیونی تعیین کرد.
صبح مشهد– چند روزی است یک آگهی عجیب برای پیدا کردن همسر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن مردی ۵۱ ساله، ضمن برشمردن شرایط لازم برای همسر دلخواهش، به کسی که واسطه ازدواج باشد وعده مبلغ ۳ میلیون تومان پاداش می دهد. با توجه به این‌که ازدواج، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی و تاثیرگذارترین اتفاقی است که در سرنوشت هر فرد رقم می‌خورد، ضرورت دارد فرایند معرفی و شناخت همسر و در نهایت انتخاب کردن او با رعایت ملاحظاتی انجام شود. در ادامه چند نکته درباره این شیوه از خواستگاری و متن این آگهی مطرح می‌شود.

چنین آگهی‌هایی به سرانجام مطلوب نمی‌رسد
قبل از هر چیز باید گفت پیمان مقدس ازدواج، شأنی بالاتر از آن دارد که با چنین آگهی‌هایی به دنبال آن باشیم. از آن گذشته، معمولا افرادی‌ که آمادگی‌های لازم برای ازدواج را دارند و به پختگی مد نظر رسیده‌اند، از این طریق به درخواست‌های ازدواج پاسخ مثبت نمی‌دهند. پیشنهاد می‌شود برای انتخاب شریک زندگی، شخص ابتدا خودش را به خوبی بشناسد و مطمئن شود در زمینه‌های رشد جسمانی، رشد اجتماعی، رشد مالی و رشد عاطفی یا استقلال روانی، آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد. بعد از آن به ملاک‌هایش برای انتخاب همسر فکر کند؛ می‌توان این ملاک‌ها را در چند طبقه دسته‌بندی کرد: ملاک‌های ظاهری، ملاک‌های مربوط به وضعیت خانوادگی طرف مقابل، ملاک‌های مربوط به وضعیت اجتماعی او، ملاک‌های مالی، ملاک‌های عقیدتی و مذهبی و ملاک‌های اخلاقی.

در هر دسته از این ملاک‌ها می‌توان مشخص کرد کدام موارد برای شخص ضروری و مهم هستند و باید حتما در طرف مقابلش وجود داشته باشند و کدام موارد چندان ضروری نیستند و اگر هم نباشند، مشکل‌ساز نمی‌شوند. در این صورت فرد دقیقا متوجه می‌شود خودش چگونه است و می‌خواهد طرف مقابلش چگونه باشد و بهتر می‌تواند دست به انتخاب بزند.

ملاک‌های مطرح شده در این آگهی کافی نیست
با توجه به نکات مطرح شده، به نظر می‌رسد ملاک‌هایی که در این آگهی آمده‌اند، کافی نیستند و خیلی از موارد، نادیده گرفته شده است. همچنین در این آگهی با توجه به سن متقاضی، احتمالا تجربه ازدواج قبلی را داشته و به دنبال خانمی می‌گردد که یا ازدواج نکرده باشد یا اگر او هم قبلا ازدواج کرده، فرزند نداشته باشد. در خصوص چنین ازدواج‌هایی زمانی که دو طرف تجربه یک ازدواج را دارند که به طلاق یا فوت همسر منجر شده، انتخاب شریک جدید، باید با احتیاط بیشتری صورت بگیرد. ضرورت دارد از زمان پایان ازدواج قبلی تا تصمیم برای ازدواج دوباره، مدتی گذشته باشد تا فرد بتواند از سوگ و حس از دست دادن قبلی بیرون بیاید. افرادی‌که با وجود پایان زندگی قبلی‌شان، از نظر روانی هنوز در آن به سر می‌برند، گزینه‌های مناسبی برای ازدواج نیستند.

کمک گرفتن از آشنایان و دوستان، بهتر است
بهتر است فرد بعد از شناخت خود و شناخت ملاک‌هایش برای انتخاب همسر، برای این پیمان مادام‌العمر اقدام کند. در این راه می‌توان از افراد نزدیک و قابل‌اعتمادی که شناختی قابل قبول از فرد دارند، درخواست کرد در صورت آشنایی با خانمی که شرایط ازدواج دارد، او را معرفی کنند. طبیعتا چنین راهی بهتر از پخش آگهی و … است. همچنین می توان به موسسات تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده مراجعه کرد. کارشناسان این موسسات با گردآوری اطلاعاتی از دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند، آن‌ها را تناسب‌سنجی و گزینه‌های مناسب را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

منبع: روزنامه خراسان/ نویسنده : مرضیه دین‌دوست- کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن