استانی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران خبر داد

فروش یک میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات شهرستان چناران

کد خبر : 52152

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از فروش بیش از یک میلیارد ریالی صنایع‌دستی و سوغات این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: از ۱۰ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ فروردین‌ماه امسال بیش از یک میلیارد ریال صنایع‌دستی و سوغات هنرمندان شهرستان به فروش رسید.

وی عنوان کرد: امسال با افتتاح ایستگاه استقبال از زائر و برگزاری جشن نوروزگاه در رادکان و روستای گردشگری اخلمد، فروش صنایع‌دستی و سوغات افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل را داشته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: در نوروز امسال ۱۴ غرفه نمایش و فروش محصولات صنایع‌دستی به صورت موقت و دائم در شهر چناران، رادکان و روستای گردشگری اخلمد احداث شد که بالغ‌بر ۸۰ درصد هنرمندان آن را بانوان تشکیل می‌دادند.

این مسئول با اشاره به استقبال قابل توجه گردشگران از سوغات و صنایع‌دستی این منطقه عنوان کرد: برگزاری جشن نوروزگاه در چناران همانند سال‌های گذشته در برج تاریخی رادکان و ایستگاه استقبال از زائر و بازارچه‌های دائم صنایع‌دستی در روستای گردشگری اخلمد کمک زیادی در راستای رونق صنایع‌دستی و اشتغال‌زایی داشته است.

مدیر میراث فرهنگی چناران گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی در بوم گردی‌ها و کارگاه آموزش معرق، چرم و فرت بافی در شهر چناران و رادکان و همچنین نوروزگاه برج رادکان، برپایی سیاه‌چادر در محل برج تاریخی رادکان از مهمترین اقداماتی بود که برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی و مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین صنایع‌دستی و سوغات شهرستان چناران می‌توان به فتیر مسکه، نان محلی، گیاهان دارویی و صنایع‌دستی شامل مصنوعات چرمی، فرت بافی، گلیم‌بافی سفال و سرامیک، سبدبافی و… اشاره کرد.

طاهریان مقدم ضمن بیان اینکه کاربردی کردن صنایع‌دستی افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: اگر هنرمندان نیازسنجی مناسبی از جامعه داشته و بر اساس آن به تولید محصولات خود بپردازند قطعاً با فروش خوبی مواجه خواهند شد و به پیشرفت و رونق بیشتر کار خود کمک کرده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن