شهری
موضوعات داغ

نماینده سرمایه گذار و رئیس هیات مدیره شرکت الماس سازه روشن مطرح کرد:

انتهای پل خیابان آیت الله طبسی که برای انجام ایمنی بسته شده است تا قبل از بازگشایی حرم مطهر در اختیار عموم قرار می‌گیرد

کد خبر : 28926

با توجه به بسته شدن انتهای پل خیابان آیت الله طبسی در مجاورت حرم مطهر رضوی و مطالبی که در مورد اختلافات سرمایه گذار و مجری با شهرداری ثامن و اعلام ناامن بودن برای عبور توسط مشاور پروژه مطرح و سوالاتی ایجاد ایجاد شده تلاش کردیم گفتگویی با سازنده پروژه داشته باشیم که در نهایت پاسخ مشروح توسط نماینده سرمایه گذار و رییس هیئت مدیره شرکت الماس سازه روشن جهت روشن شدن اذهان عمومی و مجاوران و زائران حضرت رضا علیه السلام مطرح گردید.
به گزارش صبح مشهد، مهندس محمد حسین روشنک با اشاره به اینکه این پروژه یک پروژه سرمایه گذاری است و سرمایه گذار و مجری پروژه نقشی در طراحی اصلی نداشته اند افزود: پل خیابان آیت الله واعظ طبسی از ابتدا توسط شهرداری دو سطحی طراحی شده بوده و حتما مصوبات قانونی را دارا میباشد ، طرح کلی پروژه توسط شهرداری ابلاغ و نقشه های اجرای و ساخت پروژه را شرکت الماس سازه روشن با همکاری مشاور ذیصلاح برعهده دارد ، امروز کاملا مشخص شده دو سطحی بودن این فضا که درواقع یک صحن حدید خارج از مجموعه حرم مطهر میباشد بسیار لازم و مناسب است.

وی تصریح کرد: تامین سرمایه خارجی با ایجاد اعتماد توسط شرکت الماس سازه روش انجام گردیده که یقینا بهره برداری از این خیابانی و میدان شهید شوشتری برند موفقی برای مشهد مقدس و شهرداری است ، این گذرگاه نه تنها در مشهد بلکه در کشور و زائرین خارجی مورد توجه عاشقان امام رضا« ع » میباشد که امید واریم پس از تکمیل به یک صحن آزاد دو طبقه با امکانات لازم برای قرار های عاشقی با امام مهربانی ها تبدیل شود.

روشنک با اشاره به درآمدی که شهرداری از این پروژه به دست آورده خاطر نشان کرد: تا به امروز شهرداری ثامن از محل اجرای خیابان آیت الله طبسی بابت پروانه ها و مجوز هایی صادره برای ساختمان های حاشیه خیابان به نرخ آن روز بسیار بیشتر از هزینه اجرای کامل پروژه درآمد کسب کرده است ، گفت: از شروع پروژه شهرداری ثامن پول هایی که از سرمایه گزارهای حاشیه خیابان کسب کرده و تماما مربوط به قبل از دوره شورا پنچم بوده و میبایست هزینه رفع معارض و ساخت خیابان می شده را در جای دیگری خرج کرده و رفع معارض و مطالبات سرمایه گذار و هزینه پروژه پرداخت نشده و بدهکاری که با توجه به تغییر قیمت ها و تاخیر در پرداخت هر روزه اضافه میشود برای شهرداری ایجاد نموده است.

روشنک با بیان اینکه اگر چه شهرداری ثامن تعهدات خود را نسبت به پروژه انجام نداده که در حال پیگیری میباشد ، اما تاخیر در اجرای پروژه از دوسال به بیش از هفت سال مربوط به اختلاف نبوده ،بلکه از آن جهت بوده که شهرداری نتوانسته عرصه پروژه را بصورت کامل آزاد و در اختیار مجری قرار دهد که واقعا اصل اختلاف نیز همین بوده و اگر عرصه آزاد میشده پروژه بموقع اجرا و مشکلاتی ایجاد نمیشد که اختلاف بوجود آید .

وی متذکر شد: اجرای این پروژه به صورت زمانبندی دوساله و در ۸ قطعه تا حرم مطهر برنامه ریزی و تصویب شده بود، اما در طول این سال ها اگر چه شهرداری ثامن موفق شده بیشترین عرصه خیابان را آزاد و تحویل سرمایه گذار و مجری بدهد ، لیکن برای رفع معارض کامل ( خرید بعضی از زمین های مردم که در مسیر پروژه واقع شده ) موفق نبوده!
وی یادآوری شد: برابر مفاد قرارداد شهرداری متعهد بود حد اکثر «سه ماه » بعد از امضای قرارداد کل عرصه را بصورت کامل آزاد و در اختیار سرمایه گذار و مجری قرار دهد که با وجود گذشت نزدیک ۸ سال تعهد «سه ماهه » انجام نشده است!

روشنک به جلسه ای که در زمان مهندس تقی زاده شهردار سابق مشهد مبنی بر خارج کردن پروژه از زمانبندی مصوب برگزار شده اشاره و افزود: بر اساس درخواست های فراوان مردم که میخواستند این گذرگاه برای عبور بازگشایی شود گفت در آن جلسه مقرر شد اول روگذر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده شود و در سال ۹۷ پروژه تکمیل شود. با اینکه ما راضی به این قرار نبودیم اما با پیگیری مهندس نخعی معاونت عمرانی وقت شهرداری مرکز که برای تحقق این طرح بسیار تلاش نمود ،در نهایت تصمیمی گرفته شد، که با ۵ ماه کار شبانه روزی و خارج از طرح زمانبندی روگذر ساخته شود تا مردم بتوانند از آن به بسمت حرم مطهر گذر کنند .
وی در پاسخ این سوال که شما گفتید قرار بوده پروژه در سال ۹۷ کامل شود چرا کامل نکرده اید ؟ گفت شهرداری ثامن میبایست موانع تکمیل پروژه
که رفع معارض زمین مانع اصلی آن است فراهم میکرد که با وجود پیگیری های زیاد این اقدام و انجام دیگر تعهدات که بارها در صورت جلسات و توافق نامه ها به آن تاکید شده است را تا امروز انجام نداده اند.

روشنک با اشاره به اینکه دیواره ها و آیلند وسط پل به صورت موقت تا تکمیل کل پروژه برای فراهم شدن عبور مردم ساخته شده است؛ ادامه داد: اخیرا دکتر کاظمی معاونت عمرانی و حمل ونقل شهرداری مرکز بصورت جدی و مستقیم پا کار آمده و تلاش دارند با حمایت ریاست و اعضای شورا و شهردار مشهد مقدس زمینه کامل شدن پروژه در سال ۹۹ را از هر جهت بویژه با رفع معارض و انجام تعهدات فراهم تا سرمایه گذار و مجری توفیق اجرای کامل پروژه داشته باشد .

وی بار دیگر بیان کرد: بسته شدن پل به موارد گفته شده و اختلافات ارتباط نداشته ، بلکه برای انجام اقدامات حفظ امنیت مردم با استفاده از فرصت بسته بودن حرم مطهر این اقدام لازم بوده است.
رئیس هیات مدیره شرکت الماس سازه روشن تاکید کرد با پیگیری معاونت فنی و عمران شهرداری مرکز و مشاور پروژه که نمایندگی شهرداری را نیز بعهده دارد در تلاش هستیم قبل از بازگشایی حرم مطهر مسیری که «اقای روشنک آن را گذرگاه عاشقی می نامد » برای تردد بدون خطر مردم فراهم و درسال جاری پروژ بصورت کامل آماده بهره برداری شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن