استانی

۸۸ درصد متقاضیان بیمه سلامت اجباری در خراسان رضوی مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان شدند

کد خبر : 28903

تاکنون ۸۸ درصد متقاضیان طرح بیمه اجباری که بر اساس آزمون وسع برای آنها در خراسان رضوی دفترچه صادر شده است، مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان شده اند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه سال گذشته برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند، بر اساس آزمون وسع در خراسان رضوی همزمان با کشور در حال اجراست.
به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی افزود: در قالب طرح مزبور افراد فاقد پوشش بیمه ای باید به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کرده و حق بیمه آنها بر اساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی دریافت می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نفر از متقاضیان شرکت در آزمون ارزیابی وسع به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در سطح استان خراسان رضوی مراجعه و یا خود اقدام به ثبت نام نموده اند.
وی گفت: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی داشته و در دهک درآمدی هفت به بالا قرار دارند، بایدبا پرداخت کل سرانه مصوب به مبلغ پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال(بارعایت شرط خانوار) برای هر نفر حق بیمه خود را برای یک سال پرداخت کنند که تاکنون ۲ درصد از متقاضیان را در خراسان رضوی شامل شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: افرادی که دهک درآمدی آنان در دهک های درآمدی ا،۲و۳ هستند از پرداخت سرانه حق بیمه معاف هستندو افرادی که در دهک های ۴ ۵ و۶ هستندمیبایست ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت نمایند و افراد دهک ۷به بالا کل مبلغ سرانه حق بیمه را می بایست پرداخت نمایند.
دکتر رمزی افزود: هم اینک افزون بر ۳ میلیون و۳۹۵ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی از خدمات بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان بهره مند می باشند.
وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در خراسان رضوی را ۱ میلیون و ۷۵۴ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: بیمه شدگان سلامت همگانی یک میلیون و بیست وهشت هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان بالغ بر ۵۲ هزار نفر، کارکنان دولت بالغ بر ۳۷۹ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.
هم اکنون ۵۴ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن