اخبار مهم

ابعاد‌ناگفته‌از‌پرونده‌قتل‌میترا‌استاد!

کد خبر : 28732

نماینده دادستان :با وجه المصالحه نجفی می شد نیمی از محکومان قصاص زندان رجایی شهر را آزاد کرد
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده نجفی در دور سوم ، دیروز(یک شنبه) ۱۴ اردیبهشت ماه به اتهام قتل میترا استاد (همسر دومش) در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد. همزمان جزئیات بیشتری ازدلایل اختلافات نجفی با میترا استاد ، پرداختی کلان نجفی به اولیای دم استاد برای گرفتن رضایت و… نیز منتشر شده است . به گزارش رکنا و باشگاه خبرنگاران نماینده دادستان تهران در این جلسه ، فرضیه کمانه‌کردن گلوله شلیک شده از اسلحه نجفی به سمت میترا استاد را خودساخته و خیالی خواند ،نجفی را از نظر روانی در زمان ارتکاب قتل کاملا سالم دانست و خواستار اشد مجازات برای وی شد. وی با بیان این که نجفی با پرداخت وجه‌المصالحه گزاف رضایت اولیای دم را گرفته است، گفت: اقدام متهم محمدعلی نجفی، تبلیغ همسرکشی است و این طور جلوه می‌کند که راه حل اختلافات خانوادگی، از میان برداشتن طرف دیگر است . نماینده دادستان به فرایند جلب رضایت اشاره کرد و گفت: بر اساس آن چه شنیده‌ایم، با مبلغی که نجفی برای جلب رضایت پرداخت کرده است، می‌توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی‌شهر را که به خاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد. وی افزود: در این پرونده موضوع مهریه نیز مطرح است و گفته می‌شود این مبلغ با میزان مهریه یکسان است و شاید این مبلغ به عنوان مهریه پرداخته شده و در رسانه‌ها به عنوان وجه‌المصالحه مطرح شده است. گفتنی است پیشتر‌ مسعود استاد، برادر مقتول، پس از اعلام رضایت در حساب کاربری اینستاگرام اظهار کرده بود: «خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

نجفی:میترا مرا فریب داد
به گزارش رکنا، قاضی متین راسخ در خصوص این که آیا با تهدید یا با تمایل با میترا استاد عقد کردی از محمد علی نجفی توضیحاتی را خواست. نجفی در خصوص این سوال به قاضی متین راسخ گفت: میترا استاد روزهای اول اظهار کرده بود که مطلقه است اما بعد متوجه شدم که با همسرش در یک خانه زندگی می کند که متعجب شدم اما او یک صورت جلسه خانوادگی را برای من آورد که در آن نوشته شده بود این خانم مسلمان شده و چون شوهرش مسلمان نیست عقد قبلی او باطل است. نجفی افزود: بعد در باره این که چرا با همسرش زندگی می کند از او پرسیدم که میترا استاد گفت چون مهیار به مدرسه می رفت، پسرش تهدید کرده بوده اگر پدر و مادرش از هم جدا زندگی کنند باعث بی آبرویی او می شود و دست به خودکشی می زند . قاضی متین راسخ در خصوص سفر به مشهد و توبه کردن میترا استاد از محمد علی نجفی توضیحاتی خواست که شهردار سابق تهران گفت: وقتی میترا استاد را به عقد خود در آوردم میترا در خصوص بخشی از رابطه های گذشته اش صحبت کرد و از من خواست تا با هم به مشهد برویم و در آن جا توبه کرد. محمد علی نجفی گفت: میترا قبل از عقد محجبه بود و چادر به سر داشت اما بعد از عقد حجابش تغییر کرد و همین این اتفاقات باعث شروع مشکلات ما شده بود. وی در پاسخ به قاضی متین راسخ که پرسید اما شما اعلام کردید که خانم استاد از شما خواسته اجازه دهید رابطه اش را با یک کارگردان ادامه دهد، گفت: این مربوط به دو ، سه روز آخر بود که مرا با آن کارگردان تهدید می کرد و می گفت که قصد دارد با او در ارتباط باشد.
۱۰ میلیارد تومان برای رضایت پرداختم !
به گزارش ایسنا ،در این بخش از جلسه دادگاه، رئیس دادگاه از متهم (نجفی) خواست در جایگاه حاضر شود و از وی پرسید: با چه مبلغی رضایت گرفتید؟
متهم (نجفی) گفت: ۱۳۶۲ سکه برای مهریه حساب شد که حدود هشت میلیارد و خرده ای بود اما مجموعا حدود ده میلیارد تومان پرداخت کردیم.
دوست داشتم قصاص شوم
متهم (نجفی) ضمن تشریح آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم و متاسفانه این اتفاق موجب ایجاد شوک در جامعه شد. درباره تمدید جواز سلاح نیز قصور کردم و دوست داشتم قصاص شوم و موافق مذاکره برای گرفتن رضایت نبودم. گوشی خود را خاموش کردم تا توسط ماموران دستگیر نشوم؛ چرا که بین دوتصمیم یعنی خودکشی و معرفی به آگاهی مردد بودم و می خواستم که اگر تصمیم به معرفی به آگاهی گرفتم خودم به اداره آگاهی بروم. همچنین مصاحبه ام نیز به خاطر شایعه خروج از کشور بود و در آخر تقاضا دارم که حکم شایسته ای برای بنده صادر شود.
رئیس دادگاه با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: اتخاذ تصمیم موکول به مشورت هیئت قضایی پس از مطالعه لوایح وکلا و دریافت لایحه تکمیلی حداکثر تا روز چهارشنبه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن