اخبار مهمورزشی

رئیس هیات ورزش ۳گانه خراسان رضوی مطرح کرد: آغاز مسابقات قهرمانی ورزش دوگانه بانوان/ نبود امکانات، ورزش ۳گانه را ۲گانه کرد

کد خبر : 15340

رئیس هیات ورزش ۳گانه خراسان رضوی از آغاز مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی سبب شد، تمرینات ما در بخش شنا تعطیل شود و هم‌اکنون در دو بخش تمرین داریم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، سیدعلی حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در آخرین نشست خبری سال ۹۶ که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  ورزش سه‌گانه در سه مرحله شامل ۱۵۰۰ متر شنا در دریا، ۲۰ کیلومتر رکاب زدن و ۱۰ کیلومتر دوی استقامتی است، به‌دلیل محدودیت که در کشورهای اسلامی وجود دارد، مرحله شنا برای بانوان حذف و دوگانه برگزار می‌شود.

وی ضمن اینکه ورش سه‌گانه را رشته‌ سنگینی دانست، افزود: هنوز این رشته در کشور شناخته نشده، ما طرح استعدادیابی را از همان رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز کرده‌ایم، با هیات‌های شنا، دوچرخه‌سواری و دومیدانی تعامل خوبی داریم، اما اولویت شناخت مستعدین در ابتدا از همین رشته است، چراکه ورزشکار موفق‌تر هستند.

رئیس هیات ورزش سه‌گانه خراسان رضوی تصریح کرد: ۲۴ اسفند ماه ۹۶ مسابقات قهرمانی کشور در ورزشگاه آزادی آغاز و فردا رکوردگیری بین ورزشکاران که در دهه کرامت برگزیده شدند، آغاز می‌شود، با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مشکلی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات نداریم و در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، امید و بزرگسالان بین ۳ تا ۱۲ ورزشکار را می‌توانیم اعزام کنیم.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نیشابور، طرقبه شاندیز، تربت حیدریه و کاشمر جزو مراکز فعال در خراسان رضوی هستند، اما متاسفانه رکورد ورزشکاران شهرستان با ورزشکاران مشهد اختلاف زیادی دارد، به همین دلیل ورزشکار اعزامی از شهرستان نداشته‌ایم، اولویت ما ابتدا رونق این رشته ورزشی در شهرستان‌های استان است و امیدواریم در آینده از خراسان رضوی دعوت به تیم ملی و حتی به المپیک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، بانوان در ورزشگاه ثامن و آقایان در موحد تمرین می‌کنند، متاسفانه براساس قانون واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی استخر تمرین نداریم و تمرینات در این شاخه تعطیل شده، درصدی از کار شناخت مستعدین، مهم‌ترین بخش حفظ این استعدادها است، که نیاز به ابزار و امکانات دارد، امیدوارم مشکل نبود سخت‌افزار برای هیات حل شود.

رئیس هیات ورزش سه‌گانه عنوان کرد: لباسی برای بانوان طراحی شده است، بتوانیم در بخش شنا نیز از آن استفاده کنیم که شئونات اسلامی رعایت شود، اما این لباس بر عملکرد و رکورد آنها تاثیر منفی می‌گذارد، چراکه بعد از خرو ج از آب سنگین است، در حال حاضر، ۶ مربی آقا و ۲ مربی خانم در سطح استان فعالیت می‌کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن