اخبار مهم

سرکرده باند سرقت های خودرو در مشهد دستگیر شد/ماجرا ی فرار از میان گلوله ها!

کد خبر : 28692

سرکرده حرفه ای و سابقه دار یک باند سرقت که با دستبرد به خودروها و قطعات و محتویات آن ها، اهالی مناطق غرب و شمال مشهد را عاصی کرده بود، در حالی راز سرقت هایش را فاش کرد که با فرار از میان گلوله های شلیک شده پلیس، دوباره سرقت های شاه کلیدی خود را ادامه داده بود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، این سارق شیشه ای خرداد سال گذشته در حالی برای آخرین بار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که یکی از اهالی بولوار طبرسی شمالی، سرقت خودروی پرایدش را به پلیس ۱۱۰ گزارش داد اما او دو روز بعد با مراجعه به کلانتری طبرسی شمالی از کشف خودرواش در خیابان جلال آل احمد خبر داد و گفت: برخی قطعات خودرو مانند لاستیک ها، دستگاه پخش و … سرقت شده است. در همین حال تحقیقات نیروهای انتظامی با استفاده از شگردهای تخصصی نشان داد که سارقان با یک دستگاه خودروی ال ۹۰ سفید به محل رها کردن خودروی پراید مراجعه کرده اند و به قطعات داخل خودرو در حالی دستبرد زده اند که یک زن نیز به همراه دو سارق دیگر در محل حضور داشته است.
گزارش خراسان حاکی است، با توجه به اهمیت موضوع و احتمال روبه رو شدن پلیس با اعضای یک باند حرفه ای، این پرونده به شعبه ۴۴۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و زیرنظر قاضی حجت قانعی زارع مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. این مقام قضایی که برای ریشه یابی این باند سرقت، دستورات ویژه ای را صادر کرده بود، از نیروهای انتظامی خواست به ردیابی شماره پلاک خودرو ال ۹۰ بپردازند. این کنکاش ها بیانگر آن بود که خودرو ال ۹۰ نیز دارای سابقه سرقت است بنابراین پرونده سارقان مذکور پیچیده تر شد و نیروهای کلانتری با شیوه های اطلاعاتی به پیگیری ماجرا پرداختند. در همین میان، رصدهای اطلاعاتی نشان داد خودرو ال ۹۰ مذکور در خیابان چهارده معصوم مشاهده شده است. با کشف این خودرو تحقیقات پلیسی با راهنمایی های قاضی شعبه ۴۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد وارد مرحله جدیدی شد و آن ها به هویت سارقی به نام «م-ع» پی بردند.
استعلام از بانک مجرمان، مشخص کرد سارق مذکور دارای سوابق متعدد سرقت است و تحت تعقیب پلیس قرار دارد. به گزارش خراسان، در نهایت ماموران کلانتری سارق حرفه ای را درحالی سواربر یک دستگاه پراید سرقتی دستگیر کردند که در بازرسی از داخل خودرو، شمشیر و تبر به همراه قطعات مسروقه دیگر خودروها نیز کشف شد.

بررسی نیروهای تجسس بیانگر آن بود که سارق مذکور زمانی که برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته بود با استفاده از ترفندی خاص و در یک فرصت مناسب اقدام به فرار کرده است. در این میان کارآگاهان با به کارگیری قانون حمل سلاح، به سوی او تیراندازی کردند اما او از گلوله های شلیک شده جان سالم به در برد و به مکان نامعلومی گریخت.
گزارش خراسان حاکی است سرکرده باند سرقت خودرو، این بار پس از اعتراف به سرقت های زیادی در مناطق قاسم آباد، خواجه ربیع، رسالت و طبرسی از بیست و یکم خرداد سال گذشته راهی زندان شد تا تحقیقات بیشتر در این باره انجام شود اما او اوایل مهرماه سال گذشته با سپردن وثیقه قانونی به دادسرا از زندان آزاد شد و دوباره به جرایم خود ادامه داد تا این که با دستور قاضی شعبه ۴۲۷ دادسرای مشهد دوباره در تاریخ بیست و سوم آبان سال گذشته دستگیر و روانه زندان شد.
بنابر گزارش خراسان، این سارق حرفه ای که در برابر میز عدالت قرار گرفته بود دیگر چاره ای جز اعتراف به خلافکاری هایش ندید و همدستانش به نام جمال و محمدترک و یک زن جوان را لو داد. او اعتراف کرد خودروهای پراید مشکی ، سبز، سفید، نوک مدادی و … را از مناطق قاسم آباد و حوزه‌های کلانتری‌های رسالت، خواجه ربیع و طبرسی شمالی سرقت کرده و با استفاده از خودروهای سرقتی به اموال دیگر خودروها با همدستی دیگر اعضای باند دستبرد می زده است اما محل های سرقت را به خاطر ندارد! در همین خصوص قاضی قانعی زارع (قاضی رسیدگی کننده به پرونده) از مال باختگانی که خودروهای آنان در این مناطق مورد دستبرد قرار گرفته است، خواست با در دست داشتن مدارک مستند به شعبه ۴۲۷ دادسرای ناحیه ۴ مشهد واقع در بولوار وحدت مراجعه کنند. وی همچنین تاکید کرد: مال باختگانی که خودروهای آنان از تاریخ ۹۸٫۳٫۲۱ تا ۹۸٫۷٫۲ و از ۸٫۲۳ تاکنون مورد سرقت قرار گرفته است به شعبه مذکور مراجعه نکنند چرا که در این مدت، سارق مذکور در زندان به سر می برده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام واسه پژوپارسی ک ۸سال پیش تو مشهددزدیدا شده چطوری باید پیگیری کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن