استانی

فرمانده مرزبانی استان: ماموریت مرزبانی تعطیلی بردار نیست

کد خبر : 28656

فرمانده مرزبانی استان در جمع خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات این فرماندهی از سال گذشته تا کنون پرداخت.

به گزارش صبح مشهد، سردار “جان نثار” فرمانده مرزبانی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به اقدامات این فرماندهی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: مبادی ورودی به شهرستان های مرزی توسط مرزبانان این استان کنترل می شوند و همکاران ما در سرمای زیر صفر درجه برای مقابله با کرونا بیش از ۴۰ شبانه روز انجام وظیفه می کردند.

سردار “جان نثار” با تاکید بر این که ماموریت مرزبانی تعطیلی بردار نیست افزود: ، چه در حوزه اقدامات مقابله با کرونا و چه در حوزه حراست از مرزهای استان، مرزبانان این فرماندهی جان بر کف در حال خدمت رسانی هستند. اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا برای پرسنل کادر و وظیفه به خوبی انجام شده و خوشبختانه تا کنون کارکنان ما هیچگونه ابتلایی به کرونا نداشته اند.

وی با اشاره به رزمایش همدلی مومنانه گفت: مرزبانی استان با قربانی کردن بیش از ۱۵ راس گوسفند و توزیع گوشت آن و همچنین توزیع بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان در مرز، وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

فرمانده مرزبانی استان در خصوص کشفیات این فرماندهی در سال گذشته خاطر نشان کرد: ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر، حدود یکصد میلیارد ریال کالای قاچاق و نیز ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان این استان در سال ۹۸ کشف شد که اکثر این کشفیات در قالب جاساز بوده و همرزمان ما با هوشیاری موفق به کشف آن ها شده اند.

وی در ادامه عنوان داشت: در سال ۹۸ مرزبانی استان قریب به ۲۲۰ ملاقات مرزی با همتایان خود در کشورهای همسایه ترکمنستان و افغانستان داشته است که این ملاقات های مرزی در راستای استیفای حقوق دولت جمهوری اسلامی ایران و مرزنشینان بوده.

سردار “جان نثار” با اشاره به شعار سال ((جهش تولید)) یادآور شد: مرزبانی استان خراسان رضوی در این راستا تلاش می کند تا با برقراری امنیت در مرزها فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به وجود بیاورد.

عالیترین مقام مرزبانی استان در پایان سه توصیه مهم را نیز گوشزد کرد:

۱- با توجه به بارندگی های چند سال اخیر، مراتع مرزی ما محل مناسبی برای دام هاست. مرزنشینان ما از مراتع خاک خودمان استفاده کنند زیرا بعضا با عبور دام ها از مرز، مشکل ایجاد می شود.

۲- رانندگان ترانزیت و سواری در هنگام ورود یا خروج از مرزها، مراقب باشند کسی در خودروهایشان مواد مخدر یا کالای قاچاق جاساز نکند.

۳- کشور افغانستان از ورود غیرقانونی اتباعشان به کشور ما جلوگیری کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن