شهری

آغاز طرح قرنطینه وجمع آوری معتادین متجاهر در مشهد مقدس

کد خبر : 28654

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی از آغاز طرح جمع آوری معتادین متجاهر در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ، محمد حسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص اجرای این طرح گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت از اول اسفند ماه سال گذشته متوقف شده بود و از امروز با اجرای دستورالعمل و تمهیدات بهداشتی مرتبط آغاز شده است.
وی افزود: به دنبال ابلاغ تمهیدات طرح جمع آوری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور استاندارمحترم و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان، طرح جمع آوری معتادین متجاهر بعد از یک وقفه ۲ ماهه شروع و درمرحله اول توسط نیروی انتظامی ۶۰۰ نفرمعتاد متجاهر از پاتوق ها و مناطق آلوده حاشیه شهر جمع آوری و به مرکز قرنطینه منتقل شدند.
محمد حسین صالحی افزود: با کمک شهرداری مشهد و برخی از دستگاه‌های اجرایی سه مرکز قرنطینه اولیه ، با در نظر گرفتن پروتکل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت، برای پذیرش ۶۰۰ نفر معتادمتجاهر(۵۰۰نفر ویژه آقایان و۱۰۰ نفر ویژه بانوان) در هرمرحله آماده سازی شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد : در این مراکز معتادان ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد از ۱۴ روز کسانی که تست کرونای آنها منفی شود، به مراکز اقامتی ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند.
صالحی خاطرنشان کرد: با یک روز فاصله بعد از ترخیص افراد پذیرش شده، مراکز ضد عفونی و گندزدایی شده و مجددا با همین ظرفیت(۶۰۰ نفر) پذیرش انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا حداقل ۳ یا ۴ مرحله طرح جمع آوری معتادین متجاهر ادامه داشته باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر از پاتوق ها و مناطق آلوده حاشیه شهر به طور منظم اجرا خواهد شد و پس از انتقال آنها از مراکز قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ ، بخشی دیگر از معتادان بی خانمان دوباره از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن