اخبار مهم

آدم کش های کرونایی مشغول کارند!/مسمومیت ۴۸نفر با الکل در مشهد

کد خبر : 28383

۹۰ فوتی در فارس ،عبور تعداد کشته های مسمومیت الکلی از قربانیان کرونایی خوزستان و ۴۸ مسموم در مشهد
به گزارش صبح مشهد به نقل از صبح مشهد آدم کش های کرونایی همچنان مشغول کارند!با شیوع کرونا در کشور، شایعه‌ها و مطالب کذبی نیز در برخی شبکه‌های اجتماعی و محافل عمومی درباره تاثیر آشامیدن الکل در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا منتشر شد . تعدادی از افراد سودجو یا همان آدم کش های کرونایی نیز در این میان از این باور اشتباه، سوءاستفاده و اقدام به تولید بیشتر مشروبات دست‌ساز با درصد بیشتر متانول کردند که همین موضوع به مسمومیت و حتی جان باختن شماری از مردم در استان‌های مختلف منجر شده است. بر اساس آخرین گزارش ها در استان فارس که بیشترین آمار فوتی های این مسمومیت را داراست تا روزگذشته ۹۰ نفر جان باختند.بر اساس آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت تا ۱۲ فروردین ۳۲۰نفر جان شان را به همین دلیل از دست داده اند و ۶۲ تن نیز نابینا شده اند که این آمار متاسفانه در حال افزایش است .
مسمومیت ۷۱۸ نفر با الکل صنعتی در فارس
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل صنعتی به ۷۱۸ نفر خبر داد.همتی به خبرگزاری صدا و سیما، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا صبح دیروز دوشنبه ۷۱۸ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۲۸ نفر بستری هستند.وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۹۰ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.
در همین حال معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: بر اثر مصرف الکل صنعتی در این استان ۵۱ نفر مسموم شدند، ولی هیچ کسی به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف این نوع الکل در مراکز درمانی بستری نیست.
همچنین رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مورد فوتی براثر مسمومیت الکل صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد وتاکنون هشت نفر در چهارمحال و بختیاری به علت سوء مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.
افزایش مسمومیت با الکل در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد مسمومیت با الکل در یزد به ۶۶ نفر رسید و هشت نفر نیز به همین دلیل جان باختند.دکتر زارع با اشاره به نابینایی چهار نفر بیان کرد: هم اکنون بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی مسمومیت استان بستری بودند، بهبود یافتند و ترخیص شدند.
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خوزستان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ادامه مراجعات ناشی از پیشی گرفتن مسمومیت الکلی از ابتلا به کرونا، به مراکز درمانی استان خوزستان ، گفت: تعداد کسانی که در خوزستان بر اثر مصرف الکل تقلبی مسموم شده اند از تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیشی گرفته است.
حسین کاملی افزود: مجموع مراجعان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل به مراکز درمانی خوزستان از ابتدای بحران کرونا تا ۱۵ فروردین ۸۰۶ نفر بود که متاسفانه ۷۱ نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت:طی دو هفته گذشته ۱۲ نفر بر اثر مصرف الکل در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شامل سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن مسموم شدند.
مسمومیت ۴۸نفر با الکل در مشهد
همچنین به گفته رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از اول اسفند پارسال تا ۱۶ فروردین امسال ۴۸نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی و دست ساز دچار مسمومیت و در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شدند.
دستگیری ۷ تن از عوامل توزیع الکل‌های مرگ آور در مشهد
در این میان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که با دستورات ویژه قضایی آغاز شده است ۷ تن از عوامل توزیع الکل های مرگ آور در مشهد دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.
به گزارش خراسان، درپی افزایش قربانیان الکل های تقلبی که از اسفندماه سال گذشته در برخی از شهرهای خراسان رضوی مانند تربت جام و مشهد آغاز شد، تلاش گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقامات قضایی برای شناسایی عاملان تهیه و توزیع الکل‌های دست ساز و تقلبی در مرکز استان خراسان رضوی ادامه یافت تا این که ۷ تن از متهمان این پرونده دستگیر و روانه زندان شدند و تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط ادامه دارد. در همین حال مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با تاکید بر این که مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد، به خراسان گفت: شایعه استفاده از الکل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا که توسط سودجویان در فضاهای اجتماعی به راه افتاد عده ای ساده اندیش و ناآگاه را به سوی مصرف الکل سوق داد که متاسفانه موجب شد عده ای از شهروندان جان خود را از دست بدهند.
دکتر آریا حجازی افزود: پزشکان، متخصصان و کارشناسان باید اطلاعات دقیق کارشناسی را به صورت گسترده در اختیار شهروندان قرار دهند و خطرات وحشتناک استفاده از الکل را به افراد ناآگاه گوشزد کنند تا این گونه افر اد به راحتی در چنگال مرگ گرفتار نشوند که آسیب های اجتماعی این مرگ ها بیشتر خواهد بود .
مقام ارشد پزشکی قانونی خراسان رضوی همچنین با اشاره به وجود وایتکس در بسیاری از الکل های تقلبی خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و کمبود الکل های طبی (اتانول) در بازار، برخی افراد سودجو، به تغییر رنگ الکل های صنعتی (متانول) با استفاده از وایتکس و دیگر سفیدکننده‌ها پرداختند و این الکل های خطرناک را به جای اتانول در بازار به فروش رساندند که قابل تشخیص برای افراد عادی نیست به همین دلیل تعدادی از شهروندان با مصرف این گونه الکل های تقلبی جان خود را از دست دادند یا دچار نابینایی شدند.
دکتر حجازی با تایید بر این که «اتانول» هیچ تاثیر در ضدعفونی کردن دستگاه گوارشی ندارد بلکه حتی موجب تضعیف سپر ایمنی بدن می شود، تصریح کرد: این ماده فقط برای گندزدایی سطوح موثر است و رسانه‌ها وظیفه دارند خطرات استفاده از انواع الکل‌ها را که حتی از طریق پوست جذب بدن می شوند و بسیار خطرناک هستند برای شهروندان تشریح و اطلاع رسانی کنند تا این گونه مرگ و میرها روند صعودی به خود نگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن