شهری

تولید ماسک توسط دانشجویان ودانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی

کد خبر : 28253

کمبود ماسک و شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی ، دانشگاه فنی و حرفه ای استان را بر آن داشت تا با هم‌گرایی در جهت همراهی با مردم، با فعال کردن دانشگاهیان ودانشجویان خود ، واحدهای کارگاهی برای تولید انبوه ماسک و لباس بیمارستانی با همدیگر همکاری داشته باشند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی؛ دکتر حداد سبزوار، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی ، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در کشور، دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی سعی بر این داشته تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار رشته‌های مهارتی از جمله رشته طراحی دوخت و کارگاه‌های مراکز در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی به استان کمک کند.
وی ادامه داد: سه مرکز آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا(س)، نیشابور وسبزوار که متولی رشته‌های طراحی دوخت هستند در زمینه تولید ماسک ورود کرده‌اند.
ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای استان خراسان رضوی گفت: دانشجویان و علاقه‌مندان با رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های استرلیزه طراحی و دوخت ماسک‌های پارچه‌ای را انجام می‌دهند که با کیفیت هرچه تمام‌تر در دسترس عموم قرار گیرد.
حداد سبزواربا بیان اینکه با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور و همراهی مسوولین آموزشکد ها ی فنی وحرفه ای استان خراسان رضوی در شرایط اضطراری کنونی، پروژه متمرکز بر تولید ماسک‌های بهداشتی بوده است؛ گفت: کار تولید و تامین مواد اولیه این نوع ماسک با همیاری خیرین ، همکاران عزیز در سازمان مرکزی و همچنین مسوولین و همکاران در آموزشکده های استان و بسیج دانشجویی انجام می شود .
در طرح اولیه خود تاپایان سال ۹۸آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا (س) با به کارگیری کارکنان و دانشجویان با هدف تولید ۲۰هزارماسک و آموزشکده فنی و حرفه ای سبزوار با تولید ۱۲ هزار ماسک ظرفیتهای لازم خود را بکار انداخته اند . و با هماهنگی استانداری و همکاری با یکی از شرکتها خصوصی جهت ضدعفونی و استرلیزه شدن ماسکها اقدامات لازم انچام شده است.

وی ادامه داد: آموزشکده فنی و حرفه ای نیشابور با توجه به وضعیت بحرانی و تسریع در پیشگیری انتقال ویروس کرونا در شهرستان نیشابوربه صورت خودجوش و با همکاری مدرسین و دانشجویان مرکز به دوخت ماسک پرداخته است. همچنین آموزشکده فنی و حرفه ای نیشابور با تولید روزانه ۴هزار ماسک در محیطی بهداشتی و طبق استاندارهای روز که نمونه های اولیه ان ماسک ها پیش از تولید انبوه مورد تایید معاونت بهداشت بوده است و درحال برنامه ریزی برای تولید لباسهای بیمارستانی می باشد.
در ادامه از اقدامات خوب دانشجویان بسیج دانشگاه فنی وحرفه ای خراسان رضوی که به همکاری با مرکز الزهرا(س)و همچنین تولید پاپوش بیمارستانی روزانه ۶۰۰جفت با هدف ده هزار جفت عدد برای دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت مصارف بیمارستانی وبهداشتی اقدام نموده اند تشکر نمودند.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای متولی رشته‌های مهارتی در استان است، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی تا کنون در فعالیت های جهادی پیش قدم بوده‌اند و امید داریم بتوانیم سهم کوچکی در کنترل و نابودی ویروس کرونا داشته و کشور ایران به لطف الهی بتواند از این دوران نیز به خوبی و با کمترین هزینه عبور کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن